Azerbajĝano

El Wikitravel
Azio : Azerbajĝano
Iri al: navigado, serĉi
Mapo
noframe
Flago
Aj-flag.png
Bazaj informoj
ĈefurboBakuo
ReĝimoPrezidenta respubliko
MonoAzerbajĝana manato (AZM)
Areo86.600 km2
Loĝantaro9.047.000 (2010)
LingvoAzera 93,4% (oficial), Rus 2,5%, aliaj 4,1%
Oficala Religione estas
ReligiojIslama Ŝijaismo 95,4%, Rus-Ortodoksanoj 2,8%, aliaj 1,8%

Azerbajĝano estas en Azio. Azerbajĝano oficiale la Azerbajĝana Respubliko, estas eŭrazia lando situanta en Kaŭkazio ĉe la bordo de la Kaspia Maro. Ĝi havas landlimojn kun Rusio norde, kun Kartvelio nordokcidente, kun Armenio kaj Turkio okcidente kaj kun Irano sude. Bakuo estas ĉefurbo de Azerbajĝano.

Azerbajĝano fariĝis la unua laika demokratia respubliko el la islama mondo en 1918 post la malapero de la Rusa Imperio kaj la sendependiĝo de la kaŭkazaj teritorioj. Ĝi kuniĝis kun Armenio kaj Kartvelio en federacia demokratia respubliko dum du jaroj. Poste ĝi fariĝis sola sendependa respubliko kaj post okupado de Kaŭkazio far la sovetoj ĝi fariĝis ĝis 1936 kaŭkaza federacia respubliko. De 1936 ĝis 1991 ĝi estis unu el la 15 sovetaj respublikoj.

Azerbajĝano estas sekulara lando, kiu estas membro de la Konsilio de Eŭropo ekde 2001. La azeroj estas la plimulta etno, el kiu la plejparto estas ŝijaismaj islamanoj. Malgraŭ tio ke ĝiaj institucioj estas similaj al la demokratiaj, la registara konduto estas kritikata pro aŭtoritarismo.

La lando estis kunfondinta membro de GUAM kaj estas membro de la Komunumo de Sendependaj Ŝtatoj ekde septembro 1993. Azerbajĝano havas delegitaron ĉe la Eŭropa Unio kaj gastigas specialan senditon el la Eŭropa Komisiono.

Inter la ĉefaj allogaĵoj de Azerbajĝano troviĝas prahistoria groto kun skribaĵoj kaj pentraĵoj de la praloĝantoj, la plej antikvaj de Eŭropo; la malnova urboparto de Bakuo kie elstara la Turo de la Pucelino, la Placo de la Libereco, la Palaco de Ŝirvanŝahoj, la Bulvardo Bakuo kaj la Fajrotemplo el zoroastra epoko. Azerbajĝano estas unu el la landoj kiuj plej rapide ekonomie disvolviĝas danke al la nafta elfosado en la Kaspia Maro kaj la evoluigo de la turisma infrastrukturo, sed koruptado atingas altan nivelo.

Regionoj

Urboj

Aliaj lokoj

Kompreni

Historio

Popolo

Klimato

Festotagoj

Eniri

Avie

Vagonare

Aŭte

Buse

Boate

Rondiri

Paroli

La azerbajĝana lingvo estas forte ligita kun la turka lingvo, kies dialekto ĝi foje estas konsiderata. Mem azerbajĝanparolantoj en Irano nomas sian lingvon torki (la turka, do); kaj por distingi ĝin dis-de la turka nomas la lastan "Istanbul-turka".

Aĉeti

Prezoj

Manĝi

Drinki

Loĝi

Lerni

Labori

Sekuri

Sani

Respekti

Komuniki

Ĉi paĝo nur estas skeleto.

Variantoj

Agoj

Docents

Aliaj lingvoj

aliloke