Yangon

De Wikitravel

Yangon era la capital de Myanmar fins que va ser canviada per Naypyidaw el novembre de 2005.

Avui, encara amb una població de més de 5 milions d'habitants és la ciutat més gran i el nucli econòmic del país.

És la ciutat més exòtica del sud-est asiàtic. Fent una passeig pels carrers típics, es pot veure que les senyals de trànsit i el nom dels carrers estan escrits en l'alfabet local. Des del 2007 s'hi celebren les manifestacions més importants en contra del govern militar.

Des del segle XVII, Yangon ha estat una ciutat cosmopolita amb una mescla de persones de diferents procedències i ètnies, portuguesos, holandesos, anglesos, xinesos, etc.

El clima és monsònic, amb tres estacions diferenciades, una estació de pluges des del juny fins a l'octubre, una de més freds, com un hivern sec des de novembre fins a febrer, i l'estació seca i calorosa de març a maig.

La Pagoda Shwedagon és un interessant lloc per al turisme, i es podria comparar, salvant les distàncies amb Las Vegas pel seu estil multicolor que situa al visitant en una galàxia de colors, textures i formes.

Llocs d'interès:

• Planell: La pagoda és actualment com una creu grega. Hi trobem quatre entrades en cada un dels punts cardinals, flanquejades per escultures dels mítics lleons Birmans. Aquestes entrades et donen peu a uns esglaons que et condueixen al centre.

• Passejos per la Pagoda: Hi ha infinitat de metres per recórrer pel temple, no hi ha una ruta definida però sí molts punts d'interès. També al llarg dels passejos trobem murals en 3D que expliquen coses de Myanmar tan actuals com del passat. Els costums s'hi veuen reflectits.

• Estàtua de Wa Thon Da Ray, aquesta estàtua és el guardià celestial de la terra, està al passeig del sud, els va salvar de cremar-se ficant humitat al voltant de la terra diu la llegenda.

• Parcs zoològics, són els primers oberts pels anglesos el 1906, conté la col•lecció d'animals més salvatges de Myanmar. Durant les vacances, la dansa de la serp i el circ dels elefants són actuacions fascinants per als visitants.

• El parc de la gent, ocupa 130 acres i està situat entre el Parlament i Shwedagon Paya i es conegut per la seva gran font d'aigua. Dins del parc hi ha un museu. En aquest cas el govern cobra entrada. • El llac més gran de la ciutat s'anomena Inya, i recentment ha estat renovada la seva costa. Algunes parts són accessibles a peu i són conegudes pels seus jardins. Hi trobem el famós Hotel del Llac ara propietat de la universitat.

• El tren circular és una manera de veure el dia a dia a de la ciutat, per 1 US$ i disponible a les estacions. El visitant estar tot el dia donant tombs per la ciutat i veient com viuen els seus habitants i accedir als llocs més turístics.

Variants

Accions

Docents

En altres llengües