Xina

De Wikitravel
noframe
Mapa
noframe
Bandera
noframe
Informacions
Capital Beijing
Govern Partit Únic. República "socialista"
Moneda Renminbi (RMB, ¥)
Superfície 9,596,960 km2
Població 1,321,851,888 (July 2007 est.)
Idiomes Mandarin (Putonghua)
regional: Wu (Shanghaiese), Cantonese (Yue), Mindong (Fuzhou), Minnan (Hokkien-Taiwanese), Xiang, Gan, dialecte Hakka , llengües minoritàries
Religió Budisme ~80%, Daoisme (Taoist), Confucionisme, Cristianisme 3%-4%, Musulmans 1%-2%, Ateu ~10%. La majoria dels Xinesos practiquen una religió plural, amb influències de les diferents religions i filosofies. El govern és oficialment ateu
Electricitat 220V/50Hz (US/Connexió europea de 2-pins, Australiana amb 3-pins)

Xina (中国; Zhōngguó), coneguda oficialment amb el nom de República Popular de Xina(中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó), és un immens país Asiàtic, aproximadament del mateix tamany que els Estats Units, i actualment és el més poblat del món.

Té frontera amb 14 països: Afghanistan, Pakistan, India, Nepal, Bhutan, Myanmar, Laos i Vietnam al Sud; Tajikistan, Kazakhstan i Kyrgyzstan a l'oest; Russia i Mongolia al Nord i amb Corea del Nord a l'est. El gran nombre de paisos fronterers que té el pais només l'iguala el veï Russia.

Regions

Aquesta regió no compta amb una tradició turística tant important com podem trobar en d'altres regions, ja que ha estat tradicionalment una regió industrial. No obstant, el seu relatiu aïllamement envers al turisme fa que hi puguem trobar destins i atractius turístics poc explotats. Els principals atractius turístics estan relacionats amb la seva gran diversitat natural i paissatgística, com serien el Benxi Shuidong National Park, un riu que travessa una cova de 5 milions d'anys d'antiguitat, el Xianghai National Nature Reserve, des d'on podem observar més de 230 espècies d'aus, o el Changbaishan National Nature Reserve, una gran reserva natural amb bosc primitiu i diversos atractius naturals.

Aquesta és una de les primeres regions que es van desenvolupar, i conté la capital del país, Pequín. Els principals atractius, els trobem en el turisme urbà de la gran capital i a les ciutats de Kaifeng, Zhengzhou i especialment a Pingyao, una de les ciutats amurallades millor conservades, la ruta a través del riu groc, que ha tingut una gran importància històrica i cultural, el Mount Tai, una de les cinc muntanyes sagrades per el daoisme i la més escalada del pais, o el Longmen National Park que conté antigues coves amb inscripcions de la primera caligrafia xinesa així com escultures de buda.

En aquesta regió "ciutat" va ser-ne la capital durant 1000 anys, hi trobem grans zones de pastures, deserts, montanyes, tribus nòmades i una gran presència de la religió islàmica. És una regió menys desenvolupada que les regions de la costa, i hi passen trams de la ruta de la seda.

Regió molt exòtica, amb etnies i pobles minoritaris, paisatges espectaculars i molts allotjaments per a viatgers de motxilla.

Aquesta és una regió principalment agrícola i més pobre que les regions costeres, tot i que recentment si estan desenvolupant grans ciutats, com Chongqing, una de les més grans del país. Alguns dels seus principals atractius són el Buda tallat a la roca més gran del món a Leshan,
Torre de la Grulla Groga, Wuhan
la gran torre de la grulla groga a Wuhan, o la reserva de conservació de Pandas a Chengdu.
Buda escavat a la roca a Leshan
  • Sud-est - Guangdong, Hainan, Fujian. Centre de comerç tradicional, amb molta capacitat industrial i de gran pes dins del mercat internacional.
  • Est - Jiangsu, Shanghai, Zhejiang. "La terra del peix i l'arròs", amb moltes ciutats vinculades al mar, és el nou centre econòmic modern del pais.
mapa de les regions de xina

Ciutats

Pequín, conegut com a Beijing, és la capital històrica, cultural, educativa i oficial de la República Socialista de Xina. Va ser ja la capital dels emperadors de la dinastia Ming i Qing fins a la fundació de la República l'any 1911, i conté per tant, varis atractius d'interès històric, com la plaça de Tiananmen, la plaça pública més gran del món, el monument als màrtirs, l'estadi nacional, símbol de les olimpiades de 2008, o el més destacable, la ciutat prohibida al districte de Doncheng

Guangzhou o Canton (广州) , la capital de la Provincia de Guandong, és la tercera ciutat més gran de Xina després de Beijing i Shanghai i té una població de 12 milions d'habitants. Fundada el 214 a.C., la ciutat ha estat un nucli de comerç, d'intercanvi cultural i de diverses reformes i revolucions, i és per tant, una parada obligada si volem entendre la complexitat de la Xina actual. La seva posició, fa que no hagi estat un nucli de turisme tradicional, el seu relatiu aîllament la fan especialment atractiva per als viatgers que busquen cultura i entendre la cultura local.

Guilin [1] (桂林; Guì​lín) és una ciutat de la provincia de North Guangxi. Guilin és una ciutat amb un encant especial i és un dels principals destins de turisme nacional. És a més, un bon punt neuràlgic des d'on visitar alguns dels atractius dels voltants, com Longsheng famós per les seves terres de cultiu d'arròs, que apareixen als billets de 20¥a, Yangshuo,una petita ciutat històrica molt propera, i molt més. És un lloc ideal per descobrir la provincia de Guangxi.

Hangzhou (xinès: 杭州, pinyin: Hángzhōu, transcripció antiga: Hangchow) és la capital de la província de Zhejiang, a la República Popular de la Xina. La seva àrea metropolitana té una població superior als sis milions d'habitants (2003), encara que la població resident censada és de 2.636.700 habitants. Està situada a la vora del riu Qiantang i limita amb el llac de l'Oest (Xi Hu) i amb el Gran Canal de la Xina.

Vista de la ciutat des del llac de l'Oest.

Kunming( 昆明 ; pinyin : Kūnmíng), antigament Yunnanfu, és la capital de la província de Yunnan, a la República Popular de la Xina. La ciutat-prefectura està situada a l'angle nord del llac Dian. La superficie de la préfectura és de 21473kmPlantilla:Exp i la seva població era de 6,43 milions de persones al cens del 2010. Gràcies al seu clima temperat al llarg de l'any, Kunming se l'anomna sovint "Ciutat de la primavera eterna" (春城).

Nankin o Nanjing (南京 literalment "capital del Sud" respecte a Pékin, "capital del Nord", es troba al delta del Yangzi Jiang, el riu més gran xinès i és la capital de les províncies de Jiangsu. La ciutat té a dia d'avui més de 8 milions d'habitants. Ha jugat un rol important en la història de la República Popular de la Xina. La ciutat va ser conquerida pels japonesos al 1937 i van sofrir una gran repressió amb la massacre de Nanjing.

Famosa per la seva espectacular riba amb un dels millors skylines del país. És la capital comercial i un dels majors centres de compra del món.

"La Venècia de l'est", una ciutat antiga formada per canals i jardins ubicada a l'oest de Shangai.

La ciutat més antiga i l'antiga capital de Xina, emplaçament de deu dinasties, terminal de l'antiga ruta de la seda i llar del guerrers de Terracota.

Altres destins

  • La Gran Muralla Xina (万里长城) Amb més de 8.000Km, és un dels símbols més carismàtics del país.
  • Hainan (海南) Una illa paradisíaca cada vegada més enfocada al turisme
  • Reserva Natural de Jiuzhaigou (九寨沟) Un entorn idilic, rodejat de llacs i cascades, on hi podem trobar l'hàbitat dels ossos panda gegants.
  • LeshanAmb el gran Buda escarvat a la roca i el seu contacte amb la rivera del riu.
  • Everest Un dels tres accessos al pic més alt del món és de des de la cara Xinesa.
  • El cim Tai (泰山 Tài Shān)Un dels pics sagrats del Daoisme, i que és la muntanya més escalada del país.
  • Tibet (西藏) Territori ocupat per Xina, i que conté un dels centres espirituals i religiosos més importants del món.
  • Turpan A la zona islàmica de Xinjiang, aquesta àrea és la llar de la cultura Uighur i d'una zona molt fèrtil.

Comprendre

La civilització Xines té més de 5.000 anys d'antiguitat, i ha sobreviscut a la història passant per diverses revolucions i reformes, periodes d'expansió i creixement i periodes foscos, de revoltes i mort. A través del recent boom econòmic iniciat per les reformes de Deng Xiaoping, Xina és de nou un dels líders del panorama mundial, gràcies a la seva capacitat productiva, a la seva abundant població i als seus recursos naturals. La gran complexitat de la cultura Xinesa i el seu extens llegat, han captivat des de fa milers d'anys a occidentals com Marco Polo amb la ruta de la seda i segueix oferint la oportunitat d'endinsar-se en una cultura que segueix atraient cada any a més viatgers.

Arribar-hi

Amb avió

Amb vaixell

Amb cotxe

Amb bus

Amb tren

Circular

Amb avió

Els aeroports amb més tràfic de passetgers de la República Popular de la Xina són:

China-big.jpg

Aeroport de Beijing Capital

Aeroport de Chengdu Shuangliu

Aeroport de Chongqing Jiangbei

Aeroport de Dalian Zhoushuizi

Aeroport de Guangzhou Baiyun

Aeroport de Guilin Liangjiang

Aeroport de Hong Kong

Aeroport de Hangzhou Xiaoshan

Aeroport de Kunming Changshui

Aeroport de Lhasa Gongge

Aeroport de Nanjing Lukou

Aeroport de Qingdao Liuting

Aeroport de Shanghai Hongqiao

Aeroport de Shanghai Pudong

Aeroport de Shenzhen Baoan

Aeroport de Tianjin Binhai

Aeroport de Xiamen

Aeroport de Xi'an Xianyang

Aeroport de Yichang Sanxia

Amb vaixell

Amb cotxe

Amb bus

Amb tren

Parlar

Comprar

Menjar

Beure i sortir

Dormir

Aprendre

Treballar

Seguretat

Salut

Respectar

Mantenir contacte

Anar-se'n

Variants

Accions

Docents

En altres llengües