Sud (Tailàndia)

De Wikitravel

El Sud de Tailàndia és una de les regions més turístiques del país. Limita al nord amb l’istme de Kra i al sud amb Malàisia, la zona occidental presenta una costa elevada banyada pel mar d'Andaman mentre el golf de Tailàndia és a la costa oriental que és més plana.

Províncies

Províncias do sul
  1. Chumphon - És la porta d'entrada al sud de Tailàndia, està situada a l'istme de Kra i fa frontera amb la part continental del país. A l'oest hi ha la serralada muntanyosa de Phuket. És coneguda per les seves platges, jardins d'orquídies, la pràctica del submarinisme o el ràfting.
  2. Krabi - Situada a la costa oest a la desembocadura del riu Krabi. Es coneix com la zona més bonica de Tailàndia per les seves platges i paisatges.
  3. Nakhon Si Thammarat - És la segona província més gran del sud de Tailàndia, hi podem trobar jungles, temples, muntanyes, coves i parcs naturals a més d'una rica cultura. La seva capital Nakhon Si Thammarat preserva importants temples i ruïnes de gran valor històric.
  4. Narathiwat - Província fronterera amb Malàisia, la major part de la regió és ocupada per boscos i jungles i el clima és tropical. Degut a les lluites separatistes és recomanable no visitar la regió.
  5. Pattani - És una província muntanyosa que disposa de parcs naturals com el Budo - Su-ngai Padi. La província es troba en una zona conflictiva que és recomanable no visitar.
  6. Phang Nga - La província és a la costa oest de la regió i és popularment coneguda per les platges, "l'illa de James Bond" que apareix a la pel·lícula “The Man with the Goleen Gun”, boscos, muntanyes i natura. La zona va ser afectada pel tsunami del 2004.
  7. Phatthalung - La província no té litoral però limita amb el llac Songkhla, a l'oest hi ha la serralada muntanyosa Nakhon Si Thammarat.
  8. Phuket - La província de Phuket és una illa i és la més gran del país. És una zona molt turística per les seves platges. Va ser afectada pel tsunami del 2004.
  9. Ranong - Fa frontera amb Myanmar i és la província menys habitada de Tailàndia. És una zona densament boscosa (80%) que rep abundants pluges. Disposa de grans atractius naturals com boscos, manglars, illes i muntanyes, a la part més septentrional hi ha la reserva de la biosfera de Ranong.
  10. Satun - Fa frontera amb Malàisia on hi ha el pantanós Parc Nacional de Thale Ban. El Parc Nacional de Tarutao és conegut per les seves coves, manglars, platges tranquil·les, temples i mesquites.
  11. Songkhla - Disposa de l'únic llac natural del país on s'hi poden veure dofins tot i que estan en perill d'extinció. La zona és coneguda per l'illa de Ko Yo, on s'hi poden practicar diverses activitats, i per la platja de Samila, que és de sorra blanca, té boscos i la famosa estàtua d'una sirena que és el símbol local. També té el pont Tinsulanond que és més llarg de Tailàndia.
  12. Surat Thani - És la província més gran del sud de Tailàndia. És una zona poc turística tot i que disposa de l'interessant Parc Nacional de Khao Sok amb les seves cases flotants. La ciutat de Surat Thani sol ser lloc de parada dels turistes que es dirigeixen a la popular illa de Ko Samui.
  13. Trang - Disposa de fins a 46 illes i és una zona molt muntanyosa. Hi ha extenses plantacions de cautxú. La zona és poc popular pel turisme internacional però és freqüentada pel turisme local, la costa sud està protegida pel Parc Nacional Mu Ko Phetra.
  14. Yala - És una altra zona conflictiva poc recomanable de visitar que és frontera amb Malàisia, el 80% de la població són Malaisi musulmans. La zona té interessants mesquites i temples.

Ciutats

  • Krabi - Important destí de sol i platja.
  • Pattani - Ric destí cultural però afectat per conflictes polítics dels separatistes.
  • Phuket Town - Ciutat administrativa de la popular zona de costa.
  • Songkhla - Important destí de platja pel turisme de Singapur i Malàisia.
  • Surat Thani - Ciutat principal de l'imperi Srivijaya, entrada de l'arxipèlag Samui.
  • Trang - Situat a la costa d'Andaman, és una zona de gran bellesa, gent amable, deliciosa gastronomia i boniques illes de platges de sorra blanca.

Altres destins

  • Hat Yai - És la ciutat més gran del sud de Tailàndia. Molt freqüentada per turistes de Singapur i Malàisia.
  • Khao Lak - Conjunt de viles orientades al turisme. Punt de sortida de submarinistes.
  • Sungai Kolok - Era un popular destí comercial prop de la frontera amb Malàisia. El 2005 va ser atacat per separatistes musulmans.

Comprendre

A Tailàndia de sud hi viuen prop de 9 milions d'habitants i la regió es divideix en 14 províncies. Té una elevada costa a la part oest amb muntanyes de prop de 2.000 metres d'alçada, la part est és més planera amb rius i llacs. Al mar hi ha una gran quantitat d'illes on el turisme de sol hi platja s'hi ha desenvolupat ràpidament. Al sud la serralada de Sankalakhiri separa Tailàndia amb Malàisia. L'economia de la zona depen del turisme, del cultiu d'arròs i de la producció de cautxú. El clima de la zona i el terreny és diferent al de la resta del país.

Arribar-hi

A Tailàndia del sud s'hi pot arribar per diferents vies. El turisme internacional hi sol arribar des de la capital Bangkok. Aquesta està comunicada amb la regió per autopista, ferrocarril i per aire. L'autopista s'anomena Phetkasem i és la més llarga de Tailàndia, connecta amb la veïna Malàisia. El sud disposa de diversos aeroports regionals situats a prop de les ciutats importants. Els més importants són els de les regions de Krabi, Phuket, Hat Yai, Surat Thani i Samui.

Circular

Parlar

Comprar

Menjar

Beure i sortir

Dormir

Aprendre

Treballar

Seguretat

Salut

Respectar

Mantenir contacte

Anar-se'n

Variants

Accions

Docents

En altres llengües