São Paulo

De Wikitravel
Catedral de São Paulo

São Paulo és la capital del estat de São Paulo i la ciutat més gran de Brasil i de l'Amèrica del Sud.

Districtes

Comprendre

Arribar-hi

Amb vaixell

Amb tren

Amb bus

El bus és una de les millors maneres de viatjar a les ciutats properes de Sao Paulo i clar també per a arribar-hi. La Terminal Tiete es troba estratègicament localitzada en un punt intermedi de la ciutat i s'hi arriba de forma segura gràcies a que en el seu interior es troba l'estació Tiete del metro. D'aquesta estació surten i arriben autobusos de Rio de Janeiro (6 hores de viatge amb parada per a esmorzar) per 50 dòlars, Curitiba (6 hores) per 15 dòlars, Belo Horizonte (8 hores) 21 dòlars, etc. Però també d'aquesta terminal surten autobusos que van a Paraguai, Buenos Aires, Santiago de Xile entre d'altres.

Amb cotxe

Circular

Amb vaixell

Una forma d'arribar amb vaixell és agafar un ferry sortint des de Rio de Janeiro i arribar al Puerto de Santos. Des d'aquest punt fins a Sao Paulo hi ha 1 hora per autopista.

Amb metro

És una bona opció perquè fàcilment pots arribar a qualsevol punt de la ciutat sense contratemps, en aquestes dates estan engrandint la xarxa pel que serà molt més fàcil arribar a zones més allunyades de la ciutat. Tots els punts turístics són accessibles per metro o en el seu defecte et costarà molt menys arribar-hi baixant de l'estació i prendre un taxi.

Amb bus

El servei d'autobús és un dels millors del món, es recomana sempre que sigui de dia i sàpigues a on has d'anar. Pel general la ruta està marcada per un número al capdavant i al costat de l'autobús.

Amb cotxe

El tràfic a Sao Paulo és caòtic, es pot trigar una eternitat a arribar al teu destí, això sabent l'adreça i també si no coneixes la ciutat és molt fàcil perdre's per l'amplitud de la urbs. Agafar un taxi és pitjor perquè els taxistes sempre intentaran cobrar-te de més sabent que ets turista, per això és millor abans de sortir aprendre una mica de portuguès per a donar-te a entendre i mai anar sol/a.

Veure

  • Teatre Municipal
  • Viaduto do Cha
  • Praça da Sé
  • Catedral Metropolitana
  • Estaçao da Luz
  • Pinacoteca do Estado

Museus

  • Museu de Arte de Sao Paulo (MASP), situat a la Av. Paulista. Aquí es troba un gran conjunt cultural en un edifici construit por la famosa Lina Bo Bardi.
  • Pinacoteca do Estado, localitzada a la Praça da Luz, té una bona col·lecció d'art modern incloent un notable conjunt de pintura Brasilera. I ocasionalment inclou exposicions d'artistes estrangers o bé d'art antic d'altres països.
  • Museu de Arte Sacra, situat a Av. Tiradentes, gairebé enfront de la Pinacoteca, aquest museu es troba en un monestir construït en 1774 i aparti de la gran quantitat de bells objectes d'art sacro l'edifici per si mateix és una bellesa.
  • Museu da Imigraçao Japonesa, Aquest fascinant museu es troba localitzat en la movimentada Liberdade en la Rua Sao Joaquin 381. Hi trobaràs una bella exposició d'objectes, vídeos i història de les primeres colònies japoneses arribades a Sao Paulo per a treballar en les hisendes de cafè, passant per la dura experiència del racisme imperante en els anys 40, quan la segona guerra mundial, fins als nostres dies on la comunitat japonesa és una de les de major presència i poder en el Brasil d'avui.
  • Jardim Zoologico, Un dels zoològics mes bufons d'Amèrica Llatina i també un dels millor cuidats, nets i grans. Hi podràs trobar diverses espècies de Brasil que en cap altra part del món existeixen. Cocodrils, diversos tipus de serps i aus només per esmentar-ne alguns. Has d'arribar a l'estació Jabaquara del metro i d'aquí a la sortida prendre un autobús del mateix zoològic que t'hi porta i després et deixa de nou en la mateixa estació per més o menys 7 dòlars.

Fer

  • Caminar pel centre de Sao Paulo és una activitat sumament interessant.
  • Caminar pel parc Ibirapuera i descobrir els llacs i l'abundant natura que existeix és una experiència obligada que no pots deixar passar.

Esdeveniments

  • Bienal de São Paulo - Cada 2 anys, en els anys parells, entre els mesos d'Octubre i Desembre, es celebra aquest mundialment famós esdeveniment en què es troben obres d'artistes moderns de tots els racons del món. Es celebra en el Parc d'Ibirapuera en l'edifici creat per Oscar Niemeyer per a la USP.

Activitats

  • Gay Pride - Tots els anys, el diumenge següent al Corpus Christi, més de dos milions de persones celebren l' Orgull Gay a l'Avenida Paulista.

Aprendre

Treballar

Comprar

Al llarg de la famosa Av. Paulista es troben una varietat de Shoppings, que és com els brasilers anomenen els seus centres comercials, on s'hi pot trobar una varietat de roba de marques brasileres, zona de fast food i cinemes.

  • Haddock Llop - a prop de l'Av. Paulista, el metro més proper és el Consalaçao. En aquesta zona, que és coneguda com Jardins, estan les famoses botigues de Chanel, Emporio Armani, Gucci, etc.
  • Liberdade (estaçao Liberdade) - Aquí trobaràs diversos articles interessants d'origen Japonès.
  • Centre Històric - Hi ha una infinitat de botigues amb productes nacionals i importats on segurament trobaràs millor preu que en qualsevol altre punt de la ciutat.
  • Praça da Republica - Aquí els diumenges des de molt d'hora s'instal·la una espècie de fira on trobes molts productes procedents del nordest de Brasil, Berimbaus, Atabaques, Abadas, etc. que s'utilitzen en l'art de la capoeira i fàcilment els podràs trobar aquí i a molt baix preu. A més d'això també podràs gaudir sense sortir fins a Bahia de l'excel·lent cuina Bahiana. Plats com el xim-xim de galinha o el acarajé es troben aquí fàcilment.

Menjar

Si alguna cosa es pot fer bé a Sao Paulo, és menjar. Per ser una ciutat cosmopolita, plena de molta cultura Àrab, Jueva i Italiana, es pot trobar alguns dels millors restaurants del món.

  • Mercat Municipal - Aquest és un òptim lloc per a tastar una mica del menjar paulista, s'hi pot trobar empanadas de camarón que són una delícia. I en el segon pis es troba una varietat infinita de menjar, incloent menjar Àrab, emparedados de mortadela, menjar italià, etc.
  • Lanches Aliats - Aquest magnífic lloc es troba en la zona centre de Sao Paulo (Av. Rio Branco & Rua Vitoria). Aquí pots menjar un "prato feito" que és un menjar complet que inclou normalment: carn, frijol, arròs, ou, patates i farofa (un tipus de farina de yuca amb bacó, tomàquet i altres espècies).
  • Ponto Chic, Largo Paissandu 27. Es troba també al centre de la ciutat, aquest vell restaurant ofereix el famós bauru que consisteix en carn, tomàquet, pickles i una barreja de diversos formatges fosos.
  • Frevo, Oscar Freire 603. No s'hi pot anar i no demanar un Beirut à moda acompanyat clar d'una cua de peixe que és com li diuen a la cervesa de barril.
  • Terraço Itàlia, sense dubte la millor vista de la ciutat es troba en aquest restaurant que es troba situat a l'Edifici Italia, a tan sols unes passes sortint de l'estaçao Praça da Republica del metro. Cal tenir en compte que és molt car, habitualment un sopar per a 2 sol costar uns 100 dòlars, el menjar no és gaire bo però l'ambient amb musica en viu i la vista s'ho valen.
  • D.O.M. - Si et trobes a la ciutat de Sao Paulo no pots deixar de visitar aquest famós restaurant que es troba entre els millors 50 del món. El preu és un xic elevat però sense dubte et satisfarà àmpliament.

Per a veure més restaurants, veure els articles de cada districte.

Beure i sortir

El millor!

  • Santa Aldeia, Rua Beira Rio 113
  • Happy News
  • Bar Brahma, Av Sao Joao 677.
  • Cafe Piu Piu, Rua 13 de maio 134.

Per a veure més bars i discoteques, veure els articles de cada districte.

Dormir

  • Sao Paulo Hostel, Rua Barao de Campinas 94, [1]. Es troba tan sols a unes passes de la praça da Republica i aquí pots prendre el metro a qualsevol punt de la ciutat. El preu per habitació privada és d'uns 25 dòlars i per habitació compartida al voltant de 10 dòlars. Té una cafeteria a l'últim pis atesa pel bon Zico que sempre tindrà un somriure per a tu. També compta amb servei de bugaderia. El millor d'aquest hostel és que pots arribar-hi des de l'aeroport amb només prendre el servei d'autobús que surt del mateix aeroport (Congonhas) i et deixa a la praça da Republica caminant així només uns 10 minuts fins a l'hotel o d'aquí prendre un taxi si no et ve de gust fer una mica d'exercici.

Mantenir contacte

Hi ha una quantitat inimaginable dels famosos orelhõés (telèfons públics) per tota la ciutat, així que és molt fàcil trobar-ne algun i en els llocs de revistes venen les targetes de prepagament especials per a aquesta finalitat. També és molt fàcil trobar un cybercafe amb un preu aproximat entre 1 i 2 dòlars, però és molt més car en els hotels.

Seguretat

La ciutat de Sao Paulo, com totes les grans urbs, és perillosa. Procura sortir en companyia d'amics, mai sol/a i menys per zones que no coneguis. En general és mes segur prendre taxis, però sempre recorda que han de portar taxímetro i et donaran un rebut pels honoraris. En el centre històric de la ciutat, el més recomanable és no sortir de nit i si desitjes fer-ho, fes-ho en llocs propers al teu hotel. El metro és molt segur de nit ja que hi viatgen membres de la policia, així que pel general no tindràs de què preocupar-te. No es recomana l'ús d'autobusos per la nit ja que últimament s'han vist embolicats en situacions terribles ja que els grups que controlen les drogues han estat incendiant-los moltes vegades amb els passatgers a dintre. Aquesta informació es mentida. De nit viatjar en autobus pot ser perillós, però només a la perifèria i suburbi en situacions incomunes.

Salut

Abans d'entrar a Brasil has de cerciorar-te si és requisit aplicar-se la vacuna contra la febre groga. Això és molt important ja que en entrar a la duana Brasilera te'n demanen un certificat. Pregunta a la teva ambaixada si és necessari que te l'apliquis i també si el teu avió fa escala en alguns llocs com Bolívia en què és necessari que també la tinguis encara que només hagis d'estar-hi uns moments.

Anar-se'n

Prop de Sao Paulo es pot visitar la meravellosa Costa Paulista en què s'hi troben diferent poblacions com:

Variants

Accions

Docents

En altres llengües

other sites