Rio de Janeiro

De Wikitravel
Rio de Janeiro (estat) : Rio de Janeiro
Rio de Janeiro des del Cristo Redentor

Rio de Janeiro és la capital del estat de Rio de Janeiro.

Districtes

Una avinguda en el Centre, de Rio.

Comprendre

La muntanya Pa de Sucre

Río és la capital de l' Estat do Rio de Janeiro, sent la ciutat brasilera que rep més turistes internacionals. Els seus habitants es diuen cariocas. És coneguda mundialment per les seves platges, per la Garota d'Ipanema (Chica de Ipanema), la seva geografia i monuments, com Crist Redentor i Pa de Sucre.

Arribar-hi

Amb avió

La ciutat posseeix 3 aeroports:

  • Aeroport Internacional Tom Jobim (Galeão) - (21) 3398-5050 - A 20 km del centre de la ciutat, rep vols nacionals i internacionals. Disposa de serveis de taxis i micros, coneguts com frescão, que connecten l'area amb les principals areas turisticas de la ciutat. D'aquesta forma, per al qual a dalt en l'aeroport internacional, es recomana el servei de taxis oficials, que es troben en l'interior de l'aeroport. Perquè el porta poc equipatge, es pot prendre el frescão, micro amb aire condicionat, una opció més barata, confortable i segura que l'ús de táxis.
  • Aeroport Sants Dumont - Molt més cèntric, es descendeix en el centre de la ciutat, però es restringeix basicamente a vols nacionals, sobretodo els quals es fan cada 15 minuts entre San Pablo i Riu, coneguts com la posa't aèria.
  • Aeroport de Jacarepaguá - Per a vols privats i en helicòpters. Queda bastant allunyat del centre de la ciutat.

Amb vaixell

Per a arribar en vaixell a Rio, l'única opció són els transatlàntics que parteixen de Buenos Aires, Punta del Este i altres ciutats de Brasil.

Amb tren

El tren a Rio fa el transport entre el Gran Rio, que conté ciutats com Duque de Caxias i Nilópolis. L'estació Central do Brasil se situa en el centre de la ciutat de Rio. Des d'aquest punt es pot prendre el subte o el micro per a altres llocs.

Amb bus

Rodoviária Novo Rio - És la terminal d'autobusos de Riu de Janeiro. Una gran quantitat de visitants arriben a Rio des d'altres ciutats brasileres en col·lectius. Hi ha línies regulars cap a totes les capitals, com Assumpció, Bons Aires, i Santiago. No hi ha molt confort. Els serveis són precaris i irregulars per la petita capacitat que disposa davant el gran nombre de viatgers que per aquí circulen. En els dies de major moviment, com festius, es produeixen situacions caòtiques, amb un gran nombre de passatgers esperant els "coletivos" (autobusos) sense llocs on asseure's. També ha de tenir-se en compte que els taxis que paren del costat de fora de la rodoviária presenten un estat molt precari. Mals professionals busquen aprofitar-se dels passatgers carregats amb les seves maletes, tractant de cobrar-los taxes fixes, en general molt més cares que el valor real. Existeix també el servei de frescão, la millor opció per al qual arriba amb poc equipatge i desitja fer un recorregut segur i confortable. En aquest sentit el preu del passatge en el frescão surt el doble del que es paga en un micro comú.

Amb cotxe

És útil arribar en acte però cal tenir en compte que no és fàcil estacionar en Rio. Sobretot en Copacabana, on molts edificis no posseeixen garatge. Pel general cal pagar-li propina als flanelinhas perquè cuidin del cotxe.

Circular

Amb un mínim de sentit de la ubicació, resulta fàcil moure's pels barris de la zona sud de Riu. El motiu és simple: amb la platja a un costat i la Llacuna Rodrigo de Freitas a l'altre, és difícil perdre's.

Amb vaixell

Es pot sortir en vaixell per a anar a altres ciutats, com Niterói i Ilha de Paquetá (Illa de Paquetá).

Partindo de la Praça XV, en la parteix nord del centre, hi ha 3 tipus de transport marítim:

  • Barca
  • Aerobarco
  • Catamara

L'Aerobarco i Catamarã són transport 70% més ràpids que la barca.

Amb tren

Metro Rio [1] - Concessionària del subte. Posseeix 2 línies:

  • Línia 1: Zona Sul a Zona Nord (Siqueira Camps a Saens Pena)
  • Línia 2: Zona Nord a Baixada (Estácio a Pavuna)

Supervia [2] - Concessionària de trens, que fa la connexió entre el centre de la ciutat (Central do Brasil) cap a les Zones Nord, Oest i altres ciutats del Gran Rio.

Hi ha integracions de transport entre el Metrô Rio i Supervia.

Amb bus

És el mitjà de transport més difós en la ciutat. Caminen en velocitat alta, el que pot espantar a alguns turistes, però no hi ha motius de pànic - és alguna cosa absolutament natural.

Els micros són una opció econòmica de transport (preu al voltant de $ 0,90 del dòlar), però alguns són incòmodes i poc assegurances. Es recomana l'ús de subte o frescõés (micros amb aire condicionat, una mica més cars però més segurs i còmodes).

Amb cotxe

Es pot llogar un cotxe, venir en el propi o caminar en taxi. El problema de llogar un cotxe o venir en el propio és que no és tasca fàcil assolir estacionar en la ciutat. Cal pagar-li propina als flanelinhas, que són homes que cuiden àrees on estan s'estacionen les actuacions (cal pagar-los o si o si, perquè cuiden del carrer com si anessin del seu propietat). Llogar un acte és una bona alternativa perquè el desitgi anar a les platges més allunyades, com la de Barra o Grumari. De no ser així, resulta millor utilitza el servei de taxi o ràdio-taxi, que circulen per tota la ciutat. Els ràdio-taxis són una mica mes cars encara que més confortables per al passatger. Són ideals perquè ho passin a buscar a la sortida d'algun espectacle o restaurant.

Veure

  • Pão de açúcar [3]
  • Corcovado [4]
  • Praias: Consulta el listado de las playas y sus condiciones aqui
  • Arcos da Lapa
  • Arcos dos Telles
  • Biblioteca Nacional
  • Catedral Metropolitana do Rio de Janeiro [5]
  • Clube dos Democráticos
  • Jardim Botânico [6]
  • Mosteiro de São Bento [7]
  • Teatre Municipal [8]
  • Vista Chinesa

Fer

Esdeveniments

  • Carnaval - al febrer de cada any.
  • Réveillon - és la celebració d'Any Nou en la platja de Copacabana. Per als turistes és una de les impressionants festes de fi d'any del món, amb coets de tots els gèneres i una gran moguda en la data
  • Jocs Pan-americans de 2007
  • Festa Junina - Juny/Juliol (Julina)

Activitats

Aprendre

  • Samba - A ballar-ho en les escoles de samba.
  • Forró - A ballar-ho en el "Centro de Tradiçõés Nordestinas".
  • Surf - Es pot llogar taules perquè es pugui practicar.

Treballar

Comprar

Menjar

  • Espírito Santa, [9]. Segunda 12:00 - 24:00 Terça Fechado Quarta 12:00 - 24:00 Quinta 12:00 - 24:00 Sexta 12:00 - 24:00 Sábado 12:00 - 24:00 Domingo 12:00 - 24:00. Santa Teresa és ple de petits restaurants i bars a l'última moda, *Zaza Bistro Tropical, [10]. Mond - Thus 19h30 -0h30 Frid 12h30-1h30 Satu 13h30- 1h30 Sun 12h20-18h. Ambient agradable al barri gai de Ipanema. .
  • Aprazível, [11]. Terça a Sabado e feriados 12h-23h, dom 12h-18h. Alguns diumenges a la tarda hi ha jazz en directe.En un edifici molt bonic amb un jardí i una vista privilegiada de la ciutat..

  • Confeitaria Colombo, Carrer Gonçalves Dias, 32 - Centre, Tel: 21 2232-2300, contato@confeitariacolombo.com.br [12] - Des del 1894 la Confeitaria Colombo funciona amb una meravellosa arquitectura i cuina.

Beure i sortir

La ciutat de Rio és plena de lanchonetes on es poden prendre sucs de tots els gèneres. Són begudes energètiques i sanes. Aporten molta salut i ànim als cariocas i turistes. És una possibilitat de provar el sabor de diferents fruites tropicals. L'aigua de coco és beguda indispensable, al costat d'un biscoito de polvilho que els venedors ambulants venen en les platges (una espècie de petita galeta blanca molt apreciada pels cariocas).

Dormir

Pel general, els visitants trien els següents barris per a l'hostalatge: Flamengo, Botafogo, Copacabana, Ipanema, Leblon. Aquesta és la regió que concentra la majoria dels millors hotels.

  • Copacabana Palace, Av. Atlântica, 1702, Tel: 21 2548-7070, reservations@copacabanapalace.com.br, [13] - L'hotel més famós de Sud-amèrica. Preus a partir d'US$320.
  • Maracanã, ao costat del famós estadi de fútebol. L'hospedaje domiciliar ("Bed and Breakfast") és una bona alternativa també, que permet conèixer millor la cultura i les persones. novasinapse@gmail.com.br, [14] - Preus d'US$50 (single), US$90 (parelles), desdejuni inclòs

Mantenir contacte

Telèfons públics (orelhõés) hi ha en totes les parts, fins i tot en les platges. Funcionen amb targetes especials. Per a les trucades interurbanes a cobrar (és a dir, entre ciutats, si un no disposa de la targeta, perquè pagui el qual rep l'anomenat), cal teclejar el nombre 9 abans del telèfon al que es diu.

En l'àrea turística, hi ha cibers i locutoris per a facilitar la comunicació.

Seguretat

Salut

Anar-se'n

Aquest article és una traducció automàtica de l'article en la versió castellà de Wikitravel, l'original és Rio_de_Janeiro. Llança't a revisar-lo i corregir-lo.

Variants

Accions

Docents

En altres llengües

other sites