Qinghai

De Wikitravel
Xina : Nord-oest : Qinghai

Qinghai és una província del nord-oest de Xina.

Regions

Tsinghai; tibetà: མཚོ་སྔོན་ mtsho-sngon; mongol: Köke Naγur; manxú: Huhu Noor) és una província de la República Popular de la Xina, que rep el nom del gran llac Qinghai. Limita amb Gansu al nord-est, la Regió Autònoma de Xinjiang al nord-oest, Sichuan al sud-est, i la Regió Autònoma del Tibet al sud-est.

Ciutats

Altres destins

Qinghai és dividida en una ciutat-prefectura, (Xining), una prefectura (Haidong), i sis prefectures autònomes: Haibei, Hainan, Huangnan, Golog, Gyêgu, i Haixi.

Comprendre

El clima de la regió és extrem, amb hiverns extremadamento crus i estius molt calorosos, i amb poques precipitacions. La província és un elevat altiplà, amb una altura mitja de 3.000 metres sobre el nivell del mar, envoltada d'altes muntanyes. En Qinghai neixen els rius Groc, Yangzi i Lancang.

Les indústries principals de la regió són les dedicades a l'extracció de gas natural i petroli. Existeixen també depòsits de sosa, bòrax i brom. En la zona hi ha més de 30 llacs salats que produïxen més de 70 bilions de tones de sal a l'any. L'agricultura està poc desenvolupada, al contrari de la ramaderia. Més del 50% del territori de la província està destinat a pastures. A Qinghai es crienn yaks, cavalls i ovelles.

La major part de Qinghai forma part de les antigues províncies tradicionals de Kham i Amdo del Tibet. Ha estat lloc de naixement de moltes influents figures tibetanes, com Tsongkapa i molts dels Dalai Lama.

El 1928 esdevingué província de la República de la Xina. A partir de 1949, la província es va convertir en lloc d'empresonament de gran nombre de presoners, molts d'ells polítics. Entre ells es trobaven destacats membres del Kuomintang o participants en la Revolució Cultural.

Arribar-hi

Circular

Parlar

Comprar

Menjar

Beure i sortir

Dormir

Aprendre

Treballar

Seguretat

Salut

Respectar

Mantenir contacte

Anar-se'n

Variants

Accions

Docents

En altres llengües