Pyin U Lwin

De Wikitravel

Pyin U Lwin (Maymyo) és una ciutat de la Divisió Mandalay del centre de Myanmar.

En els temps del domini anglès era la capital del centre de l'exèrcit indi i lloc d'estada durant els estius, això deriva en què les influències britàniques i índies siguin importants en la seva població.

Com a ciutat prop de la frontera amb Xina, molts xinesos també hi estan anant a viure en aquesta ciutat tant agradable. També acull un important mercat de bens i una base militar.

Es troba situat en un petit altiplà a 1,070 metres del nivell del mar, amb abundància de flors, maduixes i altres plantes alimentàries que el fa un lloc curiós de ser visitat. La ciutat i els seu voltant és molt verda i això combinat amb el seu bon clima crea un ambient agradable per uns dies de descans.

Pyin U Lwin es troba relativament lliure de pagodes. Algunes cases colonials de l'estil Tudor encara hi són, algunes en condicions precàries, i també és interessant veure com vivien anys enrere. Hi ha moltes esglésies, la més antiga de les quals data de principis del segle passat.

Una atracció destacable són els jardins Kandawgyi que es van construir l'any 1915 per Alex Rodger, el jardí és molt ric en varietats de flora, incloent algunes plantes angleses, i sens dubte és un dels espais botànics més bonics del món. Un jardí de roses i un d’orquídies són els espais més destacats. Hi ha la possibilitats d'emportar-se plantes preparades si es volen endur al propi país d'origen.

El cementiri anglès és també destacable: es troba ubicat després de les vies de tren. El cementiri ara es troba en un pobre estat de manteniment ja que va ser nacionalitzat i moltes de les inscripcions no són visibles.

Un altre indret a destacar és la torre Purcell, que té l'encant de copiar l'estil del Big Ben londinenc. Molt recomanable.

El Candacraig és una mansió colonial construïda com a casa de convidats, famosa en pel•lícules és un bon lloc per allotja’ls-hi perquè ara s'ha transformat en un hotel; S'hi veu com vivien en els temps de les colònies. Ara l'hotel (Thiri Myaing Hotel) és propietat de l'Estat.

Variants

Accions

Docents

En altres llengües