Pyay

De Wikitravel

Pyay (Prome, Pyi) és una ciutat i districte en la divisió de Bago a la regió d'Irrawaddy de Myanmar.

Situat a 8 km de Pyay es troba Sri Kshetra o Thayekhittaya , l'antiga capital del poble Pyu . La civilització Pyu ser la primera a florir en elterritori birmà . Probablement aquestes persones es van establir allí al segle I abans de Crist i fundar diverses ciutats - les ruïnes encara són visibles , així com a les ciutats de Sri Kshetra, Binnaka i Mongamo. Sabem que el poble Pyu parlava una llengua sinotibetana , professaven el budisme Theravada i que comerciaven amb la Xina i l'Índia per camins que serpentejaven a través dels ports de muntanya del nord de Myanmar, en els territoris que avui formen la divisió de Sagaing i l'estat de Kachin . Aquestes vies les feia servir entre els anys 97 i 121 dC l’ambaixada romana a la Xina . El Irrawaddy constituia una altre via natural d’accès per al comerç dels Pyu : els seus vaixells, emportats pel corrent , arribaven ràpidament al mar d'Andaman i després es van dirigien cap a l'oest fins a l'Índia o cap a l'est en direcció a Java i altres illes que formen l'actual Indonèsia , molt freqüentat pels comerciants xinesos llavors . Segons van informar els Pyu als xinesos que havien fundat 18 regnes o ciutats-estat a les regions meridionals i centrals del Myanmar . Aquestes fonts descriuen els Pyu com un poble guerrer i amb un estil de vida molt refinat . Sri Kshetra , el nom en sànscrit significa " Bella ciutat ", va ser el principal centre com es demostra per les seves extenses ruïnes, i amb tota probabilitat rebia tributs de les ciutats més petites . Sri Kshetra va ser abandonat al segle VII i els seus habitants es van traslladar a Halingyi , la ubicació exacta de la qual encara no ha estat identificada. Dos segles més tard, la nova capital van desaparéixer sota l'atac del regne dels Nanzhao, que van acabar amb la civilització Pyu .

  • Pagoda Shwesandaw - Aquesta pagoda atreu fluxos de pelegrins d'arreu de Myanmar des de l'interior. A dins es conserva un floc de pèl que , segons la creença popular , que eren del Buda . El nom de la pagoda , de fet , significa " relíquia del pèl d'or.
BawbawgyiPaya
Pagoda Shwesandaw
Senyal de benvinguda Pyay

Variants

Accions

Docents

En altres llengües