Pathein

De Wikitravel

Pathein (Bassein) és una ciutat ( habitants 144,092-1983) i és la capital de la divisió de Irrawaddy a Myanmar i és la quarta ciutat més gran.

Comprendre

Situada a l'extrem occidental del delta del riu Ayeyarwady , al riu Pathein (Ngawan) a 190 km a l'oest de Yangon, Pathein és accessible a grans embarcacions i malgrat la seva distància a l'oceà, és el port més important del delta fora de Yangon .També és la terminal de les principals línies ferroviàries. El municipi és un centre de mòlta d'arròs i d'exportació.

El nom de la ciutat prové de "Pathi" ( nom birmà que significa musulmà) degut a la gran quantitat de població de comerciants arabs i indis.Durant l'època colonial britànica el nom va ser canviat a Bassein. Els britànics hi van construir una fortalesa i establiren una guarnició el 1826 després de la primera guerra Anglo-Birmana. Pathein és ara una tranquil·la ciutat amb un passeig marítim,molts temples budistes i tallers de paraigües de Pathein many Buddhist temples, and Pathein. Els multicolors paraigues fets a mà a Pathein són famosos a tot Myanmar. Encara que va formar part del regnat de Mon, avui Pathein té pocs residents ètnics Mon. En canvi hi ha minories importants de Karen i Rakhine. Històricament, Pathein és molt anterior a Bagan i Mandalay. S'hi poden trobar gran quantitat d'edificis colonials, així com oficines d'autoritats portuaries, antigues universitats, antigues esglésies i mesquites.

Arribar-hi

La terminal d'autobusos Dagonayer , a Yangon, és l'única possibilitat per arribar a Pathein Ayerwaddy Regions.

En autobús

Hi ha serveis regulars d'autobusos des de Yangon

En vaixell

Hi ha ferrys durant la nit des de Yangon

Circular

Hi ha molts autobusos des de l'estació d'autobusos Dagon Ayer. L'autobús es troba al final del primer i segon carrer de l'estació d'autobusos. Es pot agafar l'últim autobús a l'ultim carrer de l'estació . El nom de l'autobús és SHWE MINGALA i surt a les 5.30 de la tarda. Cada dia en surten 50 i costa 3000 kyats per persona

Veure

There are a number of small umbrella workshops which have been operating for more than 200 years. The umbrellas are hand painted and are very cheap to buy (a few dollars each). El principal monument de Pathein ésShwemokhtaw Payaun temple budista que segons la llegenda va ser fundat per rei Asoka de l'Índia al 305 ac. El rei Bagan Alaungsithu va augmentar l'alçada de l'estupa a 11m al 1115 i el rei Samodogossa el va fer créixer fins 40m al 1263. Ara el temple té 46,6m d'alt amb una cúpula de 6.3 kgs d'or massís, el nivell mig de plata pura i el nivell inferior de bronze amb 829 diamants, 843 rubis i 1588 pedres semiprecioses.

Variants

Accions

Docents

En altres llengües