París

De Wikitravel
A la vora del Sena

París és la cosmopolita capital de França, i - amb 3 milions de persones vivint al centre, i uns 12 milions als suburbis (la Banlieue) - una de les ciutats més habitades d'Europa (amb 13 milions d'habitants en total). És, a més a més, la ciutat turística més popular del món des de fa diversos anys. París, situada al nord de França, a prop del riu Sena, és coneguda com "La Ciutat de la Llum" i potser és la més bella i romàntica de totes les ciutats; plena de llocs històrics, i una de les principals capitals culturals, artístiques, gastronòmiques i de disseny i moda.

Informació per a turistes

Comprendre

Arribar-hi

Amb avió

Amb vaixell

Amb cotxe

Amb bus

Amb tren

La Societat Nacional de Trens Francesos (SNCF) compta amb una extensa xarxa de trens per arribar a París, en la qual destaca el TGV. Des d'Hendaya, per exemple, es pot arribar a la Ciutat de la Llum en TGV amb aproximadament 5 hores i mitja. Cal destacar que les estacions de tren més importants de París es troben en la zona central de la ciutat, de forma que es troben perfectament connectades (mitjançant metro, RER i autobús) amb qualsevol punt de la ciutat. També es pot viatjar a París des de Figueres o Perpinyà amb TGV.

  • Gare du Nord
  • Gare de l'Est
  • Gare de Lió
  • Gare d'Austerlitz
  • Gare Saint-Lazare
  • Gare Montparnasse
  • Gare de Bercy

És interessant estar atent a les ofertes que la SNCF ofereix als seus viatgers, ja que es pot fer el trajecte fins a París per uns 40€ en TGV i en primera classe.

Circular

Amb avió

Amb vaixell

Amb cotxe

París és una ciutat amb moltíssim transit, per la qual cosa es recomana evitar agafar el cotxe, com a mínim durant les hores de màxims desplaçaments (7:00-11:00 i 17:00 - 22:00). Fora d'aquestes hores és possible passejar en cotxe per la ciutat sense massa problemes, encara que sempre és preferible utilitzar el metro o el RER sempre que sigui possible.

Amb bus

Amb tren

El Metro i el RER (tren de rodalies) són les millors opcions per desplaçar-se per París. El bitllet senzill de metro per a la zona de París (excloent-hi l'àrea metropolitana) costa 1.40€, i permet d'enllaçar les línies que siguin necessàries, sempre que no se surti de l'estació a la superfície.

En ocasions val més la pena agafar el RER dins de París en lloc del metro, ja que té menys parades, el bitllet és el mateix (sempre que no se surti de París) i permet d'arribar més ràpid al destí. Fora de París, el preu del bitllet de RER depèn de la zona en la qual es trobi l'estació de destí. Per exemple, viatjar des del centre de París fins a l'aeroport Charles de Gaulle, que es troba a la zona de màxima tarificació, surt per aproximadament 7€.

Els grups escolars poden obtenir un descompte del 50% en el transport en metro, cal identificar-se i omplir uns papers on s'indica els recorreguts a fer en un mateix dia i emeten la quantitat total de bitllets amb el descompte mencionat, cada bitllet pot sortir per 0,56€.

Veure

Monuments

  • Torre Eiffel
  • Catedral Notre-Dame de Paris
  • Champs Elyssées
  • Arc del Triomf
  • Dome i Els Innocents
  • Hotel Les Invalides
  • Escola Militar
  • Palau de Chaillot
  • Grand Palais
  • Petit Palais
  • La Madelaine
  • Palais Royal
  • Cementeri Pere Lachaise
  • Basílica de Sacré-Coeur
  • Òpera Garnier
  • Òpera de la Bastilla

Parcs

  • Jardins de Luxemburg
  • Parc Camps de Mart
  • Jardins de les Tuilleries
  • Jardins del Trocadero

Places

  • Place des Vosges
  • Place Vendome
  • Place de la Concorde
  • Place de la Bastille
  • Place de la coust

Museus

  • El Louvre, [1].
  • Delacroix, [2]. Casa d'Eugène Delacroix, museu nacional. (Metro 4) Saint-Germain des Prés.

  • Invalides, [3]. Museu d'armes (des de l'edat mitjana fins als nostres dies). Metro o RER Invalides.
  • Orsay, [4]. Museu de pintura impressionista.
  • Centre Georges Pompidou, Metro 11 Station, [5]. Museu Nacional d'art contemporani. Obert de les 11h a 21h, tanca en dimarts. Rambuteau.
  • Grévin, [6]. Museu de cera (museu privat).
  • Arts et Métiers, [7]. Museu tècnic. Metro Arts et Metiers.
  • Carnavalet, [8]. Museu d'història de la Villa de Paris. Exposició permanent gratuïta. En el quartier de Marais, metro Saint-Paul.
  • Picasso, [9]. Museu sobre l'obra de Picasso. (Ville de Paris) Metro Saint-Paul (ligne 1).
  • Cité de la Musique, [10]. Metro Porte de Pantin. Parc de la Villette, instruments musicals des de l'antiguitat fins als nostres dies. Museu nacional.

Els museus ofereixen entrada gratuïta tots els primers diumenges de cada mes.

Fer

Montmartre visiteu aquest bonic barri parisenc, en el qual pintors i artistes es reunien en els diferents cafès. Es recomana realitzar el passeig tot caminant.

La DefenseVisiteu aquest sector modern de Paris, veureu el gran arc de la defensa i importants edificis comercials. Per arribar-hi cal agafar el RER A (vermell).

Passejar pel Sena. A l'estació dels "invalides" es troba l'embarcador des Bateaux-Mouches, són unes barquetes que fan un tour pel Sena, tot passant per tots els ponts i on es poden observar tots els grans monuments de París. L'ideal és que sigui al vespre perquè està tot il·luminat. Paga la pena! Surt cap a la torre Eiffel dóna la volta dos ponts més cap enllà, continua fins la Ile St. Louis i des d'allí torna cap on havia sortit. Triga 1 h 15.

Palais de Versailles. Si teniu una mica més de temps no perdeu l'oportunitat de visitar els impressionants jardins del Palau de Versalles.

Esdeveniments

Activitats

La principal activitat que cal fer a Paris és conèixer-la tot caminant.

1.- Comenceu amb l' Arc de Triomf, a la plaça Charles de Gaulle, camineu per l'Av. des Champs-Elysées, on trobareu botigues de tot tipus, cafès i restaurants, arribareu a La Place de la Concorde, on es troba l' Obelisque, continueu pel carrer rue royal fins a La Madelaine, des d'allí pel BD de la Madelaine i BD des capulines fins a la famosa Opera de Paris. Des de l'òpera agafeu el carrer rue de la paix fins a Place vandome que és preciosa.

2.- Des de l'estació de metro les invalides, caminar per l'explanada des invalides, place des invalides fins a l' hotel de les invalides. Continueu per l'Av. de Tourvilles fisn a place de l’ecole militaire, camineu pel mig dels camps de Mart (park du champ de mars) fins a arribar a la Tour Eifel, si el dia està clar, pugeu al mirador i contempleu Paris.

3.- Recorreu la Ile de la Cité i la Ile Saint Louis, aquest és el cor de Paris, la part més antiga, camineu pels carrers, visiteu Notre Dame, sortiu pel Pont de Sully, camineu per Henry IV fins a la Place de la Bastille després sortiu per st.Antoine fins a la Place des Vosges (meravellosa). Recorreu els carrers d'aquest barri que es diu Maras, antic barri jueu, podeu acabar en el museu Pompidou.

4.- Comienceu la caminada en el museu d'Orsayo en la Assemblee nationale (metro 12), i a continueu tot recorrent el Boulebard St Germain. Conegueu les esglésies de St. Germain Des Pres, St. Severin i St. Julien le Pauvre. Després preneu el Boulebard St. Michelle, conegueu la famosa Université La Sorbonne. Agafeu el carrer rue Soufflot fins al Pantheon. Acabeu el recorregut tot visitant els Jardins i palau de Luxemburg.(RER B luxemburg).

Aprendre

Treballar

Comprar

Menjar

  • A la Creperia Au P'tit Grec del carrer rue Mouffetard.
  • Als Restaurants Flunch es pot menjar a un preu força interessant. Estratègicament situats (Place de Clichy al costat de Montmartre, davant del Georges Pompidou i Les Halles) ofereixen uns plats força atractius i a molt bon preu. Es pot triar carn, peix o pollastre com a plat principal i en un mostrador la guarnició (mongetes verdes, arròs, pastanagues, ratatouille (tipus samfaina), patates fregides, puré de patata...) i podràs repetir tantes vegades com vulguis. Ideal per a famolencs. El preu ronda entre els 6 - 10€. A París, què més es pot demanar?
  • Le Train Bleu, Place Luis Alrmand, tel. +330143439796, [12]. És un restaurant tipus monument històric, ubicat dintre de la Gare de Lyon (era el restaurant de l'estació). És molt bonic, moderat en preus i fàcil d'arribar-hi en metro, mereix un sopar.
  • La Fermette Merbeuf, 5, rue Marbeuf, Tel. +330153230800, [13]. És un restaurant elegant del 1900 tipus art deco. Es recomana reservar en el saló principal, el que està adornat amb meravellosos vitreaux, murals i il·luminació i dóna la impressió de trobar-nos en la pèrgola d'un pati interior.
  • Brasserie Lipp, 151, BD Saint-Germain, tel. +330145485391, [14]. Les braseries són un antic i típic tipus de restaurants francesos, en els quals el menjar era abundant (principalment productes del mar) i de preus baixos (actualment no tant), es caracteritzen per ser informals, per la seva típica distribució de taules, els seus tovallons gegants i per estar obert les 24 hores.

Beure i sortir

Dormir

Econòmic

París no s'ha distingit mai per ser una ciutat barata, però si t'ho muntes bé, el resultat pot arribar a ser com a mínim, sorprenent. A la 57-63, Avenue Jean Jaurès, es troba l'Etap Hotel, on es poden trobar habitacions per a 3 persones per 50€. L'hotel es troba en el districte 19. Es pot llegir en diversos llocs que és un districte conflictiu, però també que hi ha gent que hi ha estat i no ha tingut cap sensació d'inseguretat. A la porta de l'hotel hi ha un supermercat on es pot trobar pràcticament de tot, i a uns 5 minuts a peu, un McDonald. Montmartre està a 15 minuts a peu, la Gare de l'Est a 10 i el centre a poc més de 20 - 25 minuts. L'estació de metro més propera a l'hotel és Laumière amb la línia 5.

Mitjà

Hotel La Sorbonne, molt ben ubicat, preus mòdics i situat a pocs metres de la Place La Sorbonne i al davant d'una de les entrades de la famosa Universitat. Des del lloc i a través del Rer B i estacions de metro properes, pots connectar a pràcticament tot París, aeroports inclosos. [15]

Gran despesa

Mantenir contacte

Seguretat

Salut

Anar-se'n

Variants

Accions

Docents

En altres llengües

other sites