Naypyidaw

De Wikitravel

Naypyidaw (anteriorment Pyinmana) — Nova Capital del país

Pagoda Uppatasanti

Naypyidaw, situada prop de Pyinmana, oficialment va succeir Yangon com la capital de Myanmar al novembre de 2005. L’abreviació oficial és NPT. Naypyidaw és la única ciutat de la regió. Es tracta d’una gran ciutat amb pocs habitants en relació al seu tamany, per tant es pot tenir la excitant i poc habitual sensació a Àsia de moure’ns per una ciutat sense trànsit. Es troba entre dues muntanyes per tant no té ofereix molta varietat d’activitats i excursions d’un dia.

La ciutat va ser construïda en secret a inicis de la dècada passada. Al novembre de 2005 es va fer l’anunci oficial de què esdevenia la capital del país. Als treballadors de la funció pública se’ls hi va donar dos mesos per traslladar-se des de Yangon a Naypyidaw, igualment tots els ministeris i oficines governamentals van ser traslladades.

Ambaixades i organitzacions internacionals com la ONU encara no s'han reubicat a la ciutat, tampoc no ho han fet encara les grans cadenes comercials internacionals.

La ciutat compta amb una extensa xarxa de d'avingudes i carreteres amb impressionants rotondes, tot i que estan pràcticament buides, molts dels treballadors públics encara viuen a l'antiga capital ja que compta amb millor educació i sanitat.

La distància amb cotxe a Yangon és d'unes 4 hores, 200 milles amb una àrea de servei just a la meitat.

Què hi podem visitar?

• L'enorme i impressionant edifici del parlament.

• Tres escultures en referència als reis de Myanmar, considerats els tres reis més importants de la història Burnese.

• El parc nacional Herbal que mostra plantes medicinals de les regions de Burma. Hi ha milers de plantes al parc representant centenars d'espècies. L'entrada al parc no és gratuïta.

• Els jardins del Zoo de Naypyidaw es va inaugurar el 2008 amb uns 420 animals i un edifici amb el clima controlat. És el zoo més gran de Burma. Es comenta que molts animals van venir del zoo de Yangon, aprofitant el viatge dels governants. Un conegut humorista que va parodiar la situació dient que “tots els nostres animals van a Naypyidaw” va ser empresonat.

• El Naypyidaw Safari Park

• A la ciutat també trobem dos camps de golf (Nay Pyi Taw City Golf Course i Yaypyar Golf Course).

Variants

Accions

Docents

En altres llengües