Myanmar Septentrional

De Wikitravel

Myanmar

Contingut

Myanmar Septentrional és una regió de Myanmar.

Ciutats

Altres destinacions

Comprendre-Subregions

  • -Kachin
  • -Sagaing
Myanmar-Loc-Kachin-State
Myanmar-Loc-Sagaing-Division
  • KACHIN

L'estat de Kachin es va independitzar del control del govern central el 1962, quan la Organització per la independència de Kachin (KIO) es va separar unilateralment de la Unió de Myanmar. Un acord de pau assolit el 1994 després d'un atac del govern va fer l'acord més o menys permanent, amb la zona controlada per KIO formalitzada com 'Kachin Regió Especial de l'Estat n º 1' La situació interna continua sent precària

L'estat de Kachin és una regió de serralades on neixen els rius May Hka i Mali Hka . Es troba al nord i nord-est de Myanmar entre les latituds 23 38'N i 28 º 31'N i entre les longituds 95 º 48'E ​​i 98 47'E .

Àrea i població L'Estat de Kachin té fronteres comunes amb la República Popular de la Xina a l'est i al nord-est i amb l'Índia a l'oest . Limita amb la divisió de Sagaing a l'oest i l'estat de Shan al sud . La seva superfície és de 34.379 quilòmetres quadrats i la seva població és de 903.982 habitants , que comprèn 18 municipis , 699 barris , habitats per Kachin , shan , Myanmars , Jingphaws , Lisus , Atsis , Lashis , Rawans , Marus , Kadus i Kanans .

capital La capital de l' Estat és de Myitkyina i el 10 de gener és el dia d'Estat . El festival Manaw Kachin es porta a terme en general al gener juntament amb el Dia de l'Estat .

recursos Els boscos caducifolis tropicals i boscos perennes de l'Estat de Kachin produeixen teca , Pyinkado ( Inga xylocarpa ) i altres fustes precioses .

L'activitat principal d'estat de Kachin és l'agricultura : arròs , canya de sucre i el cacauet es conreen a les valls dels rius i l'arròs i la canya de sucre es conreen a les planes . L'estat de Kachin compta amb tres embassaments : Chaung , Putao i Washawng .La presa de Washawng , situada al municipi de Waingmaw , subministra aigua a 17.450 hectàrees de terres agrícoles .

Els recursos naturals de l'estat de Kachin inclouen or , plata , coure , ferro , plom , ambre , jade , vidre i carbó . Són conegudes les Mines d'or Namma i mines de jade Hpakant . També s'hi troben espècies d' Orquídies úniques a Myanmar.

  • SAGAING

Sagaing es troba al nord-oest de Myanmar entre l'estat de Chin a l'oest , l'estat de Kachin al nord-est, l'Estat de Shan a l'est i Magway i Mandalay al sud . Amb una superfície de 36.535 quilòmetres quadrats ,la regió de Sagaing és la més gran entre totes les regions. La capital de Sagaing rep el mateix nom.

Àrea i població Als 38 municipis i 1.981 barris , hi viuen de Myanmars , Kachin , chins , nagues i shan . La població és d'aproximadament 3.855.991 habitants .

Agricultura Els cultius agrícoles principals són l'arròs , el blat , el blat de moro , el cacauet , sèsam , cotó , llegums , tabac birmà , i el tabac de Virgínia. La regió és el principal productor de blat i llegums a tot el país i també compta amb la major superfície de cultiu de gira-sol .L'extracció de fusta és la principal indústria de la regió ja que els boscos de teca són comuns a la Regió . També s'hi troben'enormes dipòsits de coure en el turó Sap i Kyesin al municipi de Salingyi

Variants

Accions

Docents

En altres llengües