Myanmar Oriental

De Wikitravel

Myanmar

Contingut

Myanmar Oriental és una regió de Myanmar.

Ciutats

Altres destinacions

Comprendre-Subregions

  • Shan
  • Kayah
Myanmar-Loc-Shan-State
Myanmar-Loc-Kayah-State
  • SHAN .

L'ètnia de Shan a Myanmar són de la mateixa procedència que l'ètnia Dai de la província xinesa de Yunnan. Els Shan són una de les majors minories ètniques de Myanmar. Aquests han estat lluitant de forma intermitent en guerres amb el govern central birmà durant algunes dècades. El govern central va signar un tractat de pau amb grups de disidents a l'estat de Shan, el qual va permetre a aquests grups tenir un cert grau d'autonomia, fins i tot de tenir un exèrcit propi. Malgrat això, la situació política es manté inestable. Molts punts de control militar existeixen en algunes carreteres pricipals que creuen les muntanyes de l'estat de Shan. Cada punt de control marca el punt fronterer entre territoris de diferents exèrcits. El juliol de 2005 el govern central responsable per negociar els acords de pau va ser empresonat per corrupció, possiblement pel senyal d'un nou intent pel govern central a prendre mesures enèrgiques contra els exèrcits rebels de Shan. El riu Mekong marca el límit entre l'estat de Shan i Laos. Aquesta regio fronterera és normalment coneguda com el Triangle d'Or , encara que actuament es considera que el Triangle d'Or és el el punt de confluència de Myanmar, Tailàndia i Laos al riu Mekong. La regió del Triangle d'Or va ser considerada una de les àrees productores d'opi més gran del món, encara que avui és mínima. Estat de Shan està situat a la part de l'Orient Mitjà de Myanmar entre les latituds 19 17'N i 24o 13'N i les longituds 96 ° 10'E i 101 ° 11'E . Limita al nord-est amb la República Popular de la Xina , al sud-est i sud amb Laos i Tailàndia , al nord amb l'estat de Kachin , Sagaing i l'estat de Karen al sud .

Àrea i població Shan, així com PAOS , Palaungs , Dhanu ,Was, KAWS , Lahus , Inthas , Myaungzi , Lishaws , Taungpyoes , Maingthas i molts altres grups ètnics més habiten en aquest estat . La població és d'aproximadament 3.718.706 habitants. L'àrea és 60 155 quilòmetres quadrats i la capital és Taunggyi .El Festival del globus Taunggyi és un festival molt popular entre els habitants . L'Estat s'organitza en 52 municipis i 1.932 barris. El Dia d'Estat és el 7 de febrer .

Agricultura L'agricultura és la principal activitat econòmica de l'estat de Shan , els cultius principals són l'arròs , el blat , el xili , cotó , patates , cacauet , sèsam , llegums , te i tabac de Virgínia. El clima fred d'Estat de Shan també permet el cultiu de taronges , préssecs , peres , domassos , pomes , raïm , cebes , pinyes i verdures . Per tal de seguir desenvolupant l'agricultura a l'estat de Shan compta amb diferents canals de reg: Heho Valley, Banyin, etc... .

Recursos Els recursos naturals són l'or , plata , plom , zinc , coure , ferro , estany , antimoni , carbó , tungstè i pedres precioses .

  • KAYAH

Les cascades de Mateku i Lawpita a Balu Chaung són belleses escèniques de l'estat de Kayah , que té una topografia generalment muntanyosa. Està situada entre les latituds 18 29'N i 19 58'N ,i entre les longituds 96 ° 50'E i97 52'E , a la frontera de Tailàndia a l'est , l'estat de Shan al nord , i l'estat de Karen a l'oest i el sud . La Central Hidroelèctrica Lawpita és l'estació principal de subministrament d'energia a tot el país .

Àrea i població Kayah té una superfície de 4.530 quilòmetres quadrats amb una població de 168,355habitants organitzats en sis municipos i 106 barris L'Estat, amb capital a Loikaw , celebra el seu Dia d'Estat el 15 de gener. Està habitat per Kayahs , Gekos , Gebas , Padaungs ( o ) Kayans , Bres , Manu - Manaus , Yindales , Yinbaws , BWE , Paku , shan i PAOS .

Agricultura La collita agrícola principal és l'arròs , també el cacauet , blat de moro , cotó , soja , canya de sucre , blat i fesol . Els pilars de l'agricultura són les preses de Ngwedaung i Mobye

recursos Les reserves forestals de l'estat de Kayah produeixin com fustes precioses com la teca , Pyinkado , ingyin , Padauk , thitkado , thitya , pyinma , pi i yingat

També s'hi troba antimoni, plata pura , estany , tungstè i wolframi . Marbel Works . L'Estat també presumeix de bells paisatges naturals , llacs idíl·lics i meravellosos monuments naturals .

Variants

Accions

Docents

En altres llengües