Mount Popa

De Wikitravel

Myanmar

Mont Popa

Comprendre

Mount Popa 13
Cinquanta quilòmetres al sud-est de Bagan, al centre de Myanmar i a la base de la Muntanya Popa, hi ha un pic solitari coronat per estupes d'or. El santuari Popa Taungkalat és la llar favorit de 37 Mahagiri Nats o entitats espirituals aminist, les estàtues dels quals es poden trobar a la base. Aquests esperits van arribar a ser tant importants pels primers reis del país que era essencial consultar-los els abans de començar el seu regnat.

Per arribar al cim, s’han de treure les sabates i els mitjons i pujar els 777 graons fins al cim. En el camí es troben una multitud de micos que esperen regals. De vegades poden ser una mica agressius pel que és recomanable que es mantingui un estricte control sobre les seves possessions.

Popa significa "flor" en sànscrit i es poden trobar flors embotellades que es poden adquirir per a deixar com a ofrenes al temple. A prop d'allà, al vessant de la Muntanya Popa hi ha l'estació de Mont Popa, un complex hoteler de 5 estrelles bonic i luxós amb un restaurant amb plats birmans i europeus.

Variants

Accions

Docents

En altres llengües