Mandalay

De Wikitravel

Mandalay és la segona ciutat a Burma (després de Yangon). S'hi produeix l'activitat econòmica i religiosa de Myanmar.

Mandalay

Mandalay invoca als esplendors del passat de Burma. Però, la sorpresa es produeix en veure que Mandalay no és una ciutat antiga, ni mitgeval: ara és una ciutat moderna creada pel Rei Mingdon Min de Burma l'any 1857 com la nova capital del regne de Ava. Va tenir el seu gran esplendor com ciutat entre 1858 i 1885 però la majoria de la grandesa ha desaparegut, destruïda pel foc que va cremar les estructures de fusta i un intens bombardeig per part dels aliats en la Segona Guerra Mundial. La ciutat és una creació anglesa, amb els carrers numerats i les carreteres amb lletres. Actualment és una pròspera ciutat de comerç amb la Xina i com a centre creixent de comerç amb la Índia. Tot i que la capital s'ha traslladat a Naypyidaw Mandalay es manté amb diferència com a centre comercial de Myanmar.

Actualment hi viu molta diversitat d'ètnies, el seu caràcter comerciant ha facilitat l'intercanvi de persones amb d'altres països.

És una ciutat en la qual s'hi poden visitar molts espais religiosos, entre els quals destaquen: Maha Myat Muni Paya, Shwe Kyi Myin Paya, Mandalay Hill i Shwenandaw Monastery. Aquest darrer és un monestir fet completament de fusta molt treballada. Originàriament era part del palau reial construït pel rei Mindon i va ser traslladat a la seva localització actual pel seu fill el rei Thibaw a finals del segle XIX. És l'únic edifici construït completament amb fusta que va sobreviure als bombardejos de la segona guerra mundial, i d'aquesta manera és la única part de l'autèntic palau reial que pot ser vista avui tal com era.

Rei Mindon

A la ciutat destaca el Palau Reial. Va ser construït el 1861 pel rei Mindon. El palau, encara que destruït durant la Segona Guerra Mundial, va ser reconstruït, i renovat recentment. A més, mentre el disseny de la reconstrucció va conservar l'estil original, els materials no, i la fusta va ser substituïda per metall. Hi ha nombroses habitacions, algunes de les quals amb mobiliari original i d'altres amb reproduccions. També hi han exposicions de fotografies. Va ser renovat usant mà d'obra esclava, i gent local et pot recomanar no visitar l'indret.

Variants

Accions

Docents

En altres llengües