Itaca

De Wikitravel

Itaca (Grec: Ιθάκη, Itháki) [1] forma part de les Illes Iòniques a Grècia. El nom d'Itaca és sobradament conegut en el món occidental ja que es suposa que el protagonista de l'Iliada [2] i l'Odissea [3], Ulisses (o Odiseu) va ser el rei de l'illa. Podria ser també que l'illa fos la terra de l'autor de les obres, Homer [4]. Ítaca es doncs un destí metafòric en moltes expressions culturals del nostre entorn, però també és una illa real.

Arribar-hi

No hi ha aeroport a Itaca i per tant només s'hi pot arribar per mar. L'illa disposa d'un petit heliport per a us comunitari en cas d'urgències però no està obert per a l'explotació comercial. Els principals ports des dels quals surten vaixells cap a Itaca son Patras, a la península del Peloponès i des de la veïna illa de Cefalònia on si que hi ha aeroport.

Circular

Una carretera estreta conecta la part sud de l'illa, on està la capital, Vathy, amb els pintorescs ports del nord de l'illa, passant pel punt més elevat. Tot i que l'illa, per la seva longitut màxima de nord a sud, es pot recorrer perfectament amb bicicleta, la gran quantitat de pujades i baixades i les altes temperatures que s'hi viuen a l'estiu, recomanent llogar un cotxe o una motocicleta per a qui no estigui en plena forma.

Itaca2.JPG

Veure

Els llocs homèrics són el principal atractiu per a la majoria dels turistes que arriben a l'illa, res assegura que la següent relació d'indrets que es mencionin aquí siguin realment els indrets mencionats a l'Iliada i l'Odissea però amb una mica d'imaginació i amb la constància arqueològica de que les troballes corresponen cronològicament als dies en els que va viure Homer podem imaginar que estem realment seguint les passes d'Ulisses.

  • La font d'Aretusa. On Ulisses es va trobar amb el guardià del seus porcs. Per arribar-hi s'ha de resseguir un petit camí estret que segueix la línea de la costa amb vistes panoràmiques sobre el mar durant uns 20 minuts. Atenció! No es pot beure de la font, no perquè l'aigua no sigui potable sino perquè encara que l'indret es digui "font" en realitat és un pou.
  • La cova de les ninfes. On Ulisses va guardar les seves armes quan va arribar a l'illa per indicació de les nimfes que es va trobar a la platja. Es troba a la sortida de Vathy pujant per un caminet a l'esquerra.

Fer

Les platjes d'Itaca són paradisiàques, no són de sorra sino de pedra però l'aigua és transparent en relació a la qualitat de l'aigua de les platjes que hi ha als Països Catalans.

Comprar

La majoria dels records turístics que es poden comprar a l'illa són de poca qualitat. No obstant, al port de Vathy, hi ha una botiga que fa articles artesanals realitzats a la mateixa illa i amb temàtica homèrica o marinera.

Menjar

Beure i sortir

Dormir

Anar-se'n

Variants

Accions

Docents

En altres llengües

other sites