Gargano

De Wikitravel
Gargano.jpg
Zagare.jpg

El promontori del Gargano és un massís que s'abraona a les aigües turqueses de l'Adriàtic, trencant la regularitat de la costa oriental de la península itàlica. La seva costa escarpada i salvatge amaga incomptables platges idíliques presidides per penyassegats inacabables de pedra calcària, que s'han vist esculpits per l'aigua i el pas dels anys tot formant múltiples arcs, coves i grutes accessibles només per mar. Pràcticament verge fins fa ben pocs anys, en l'actualitat es veu amenaçat per la sobtada aparició del formigó en les seves costes i els recents incendis forestals (patits el 2007). A més, en el seu interior guarda la Foresta Umbra, un parc natural de dimensions considerables ideal per practicar el senderisme.

Localitats

Platges

Comprendre

El promontori del Gargano és una zona que s'ha obert recentment al turisme. Fruït d'això està patint un "boom" immobiliari sense massa control on una part important de la costa s'està veient tristament privatitzada. Moltes platges i parts de la costa estan cedides en concessió a hotels i càmpings pel qual són difícilment accessibles. És molt habitual la presència de tanques que barren el pas i rodegen una extensió important de territori fins ara verge. Precisament, la presència d'aquestes tanques va constituir un important obstacle a l'hora de facilitar les tasques d'extinció dels incendis forestals patits recentment.

Arribar-hi

Circular

Parlar

L'italià és parla a tot arreu, encara que en certes zones l'ús de dialectes pot dificultar-ne la comprensió. En els establiments i zones turístiques es parla també en anglès, alemany o castellà.

Comprar

Menjar

Beure i sortir

Dormir

--Percy 12:16, 11 juny 2008 (EDT)

Variants

Accions

Docents

En altres llengües