Gansu

De Wikitravel
Nord-oest : Gansu

Gansu (甘肃; Gānsù) és una província del nord-oest de Xina.

Regions

Gansu és una província situada al nord-oest de la República Popular de la Xina. Està situada entre Qinghai, Mongòlia Interior, i els planells de Huangtu, en la frontera amb Mongòlia al nord. El riu Huang He travessa la part meridional de la província. Té aproximadament 25 milions d'habitants (1997) i una important concentració de població Hui. La capital de la província és Lanzhou, situada al sud-est de la província. Hi ha 14 àrees administratives després del nivell provincial: 12 prefectures i dues prefectures autònomes:

Baiyin (白银 Báiyín)

Dingxi (定西 Dìngxī)

Prefectura Autònoma Tibetana de Gannan (甘南藏族 : Gānnán Zāngzú)

Jiayuguan (嘉峪关 : Jiāyùguān)

Jinchang (金昌 : Jīnchāng)

Jiuquan (酒泉 : Jiǔquán)

Lanzhou (兰州 : Lánzhōu)

Prefectura Autònoma Hui de Linxia (临夏回族 : Línxià Huízú)

Longnan (陇南 : Lǒngnán)

Pingliang (平凉 : Píngliàng)

Qingyang (庆阳 : Qìngyáng)

Tianshui (天水 : Tiānshuǐ)

Wuwei (武威 : Wǔwēi)

Zhangye (张掖 : Zhāngyè)

Ciutats

  • Lanzhou - 2000 anys d'història, capital de la província de Gansu

Citymaplanzou.jpg

Mercatlinxia2.jpg

Altres destins

Milbuda.jpg Milbuda1.jpg

Comprendre

La província al nord-oest de Gansu s'estén per l'altiplà Qinghai - Tibet , la província de la Mongòlia Interior i els altiplans de Loess en el curs superior del riu Groc . La topografia és complexa i el clima impredictible. Les valls dels rius al sud pertanyen a una zona subtropical , mentre que el nord és una zona temperada àrida . La província era un centre per a l'intercanvi cultural entre Orient i Occident ja en les dinasties Han i Tang . Molta gent va a Gansu per buscar les arrels de la civilització. Els 1600 km de llarg de la [ [ Ruta de la Seda ] ] de les dinasties Han i Tang porten indefectiblement al visitant a llocs com les grutes budistes de Dunhuang , el Pas de Jiayu a la [ [ Gran muralla de la Xina ] ] , a les Grutes de Tianshui a Majiishan, al Temple de Labrang a Xiahe , al Gran Temple de Buda a Zhangeye i l'escultura en bronze del cavall galopant a Wuwei .

Gansu conté alguns dels monestirs tibetans més grans i més importants fora de la província del Tibet. Cal viatjar amb autobusos locals d'un costat a l'altre, atravessant altiplans gelats. Es poden fer excurcions i muntar a cavall a través dels altiplans dormint en iurtes. Comparteix el dinar amb els monjos tibetans . Comparteix te de mantega de iac amb els monjos . Aquesta part de la Xina té algunes semblances amb Han de l'Est de la Xina . Salvatge , cultural i ètnicament diferent , aquesta regió ofereix alguns dels viatges més emocionants al món .

Imagineu 7 hores de viatge a través d'un alt altiplà en un bus atrotinat que data de 1970 . Cada poques hores , un dels teus veïns , embolicats en llana de iac, baixa a la parada d'autobús, i comença a caminar cap a l'horitzó . Es pot veure durant 20 quilòmetres en totes les direccions. No hi ha pobles a la vista . És una terra buida.

Compte amb l'època de l' any en què viatge en aquesta zona. Fa moltíssim fred, fins i tot al maig. A les zones rurals (les zones més interessants són les zones rurals ), molt poques opcions d'allotjament estan disponibles. Probablement, no hi farà calor. Per tant porta capes o compra un abric de llana de iac .

Arribar-hi

L'aeroport principal de la província és l'aeroport de Lanzhou. L'aeroport de Lanzhou Zhongchuan (codi AITA : LHW ; codi OACI : ZLLL, 兰州中川机场, Lánzhōu Zhōngchuān jīchǎng)està situat a 70km al nord del centre de la ciutat de Lanzhou, al costat de la ciutat de Zhongchuan(中川镇),sobre el xian de Yongdeng (永登县). Comunica Lanzhou amb més de 20 ciutats xineses, entre les quals Hong-Kong i Taipei.

Circular

Alguna comunicació via tren. Però per tal d'arribar als llocs interessants caldrà comptar amb la xarxa d'autobusos locals. Planteja't la visita d'aquesta província com a una aventura i estigues preparat per a utilitzar la comunicació no-verbal per poder-te entendre amb els locals.

Els turistes estrangers han de contractar una assegurança de viatge per als trajectes amb autobús i acostumen a pagar el doble per un tiquet que la població local. Això succeïx en la majoria de llocs turístics de Gansu però es pot evitar en les zones menys visitades. Les empreses CITS i la Companyia d'Assegurances del Poble de la Xina contracten assegurances.

Parlar

Hi ha una zona Tibetana al sud oest de la provincia de Gansu que fa frontera amb la província de Qinghai on es parla el Xinés i el Amdo Tibetà. Hi ha diversos dialectes per tota la província però de manera general tothom pot comunicar-se en xinès tradicional.

Comprar

Menjar

Gansu del sud: Carn de yak, mantega de yak, iogurt de llet de yak. Als llocs de viatgers acostument a tenir ous remenats amb tomàquet. Atenció amb el whisky d'arròs. 

El menjar més típic de Gansu així com de la Xina són les tallarines 兰州拉面 (Lanzhou lamian), a partir de ¥2. 

Un altre plat típic és el xai(羊肉; yangrou). Xai.jpg

Beure i sortir

Llet de yak

Lletyak2.jpg Lletyak3.jpg

Dormir

Aprendre

Treballar

Seguretat

D'acord, muntar a cavall és divertit, però segurament no és l'opció més segura. Atenció.

Salut

Respectar

Mantenir contacte

Anar-se'n

Enllaços Externs

Variants

Accions

Docents

En altres llengües