Corea del Sud

De Wikitravel

Corea del Sud, formalment República de Corea, és un país de l’est asiàtic. Ocupa la meitat sud de la península coreana, amb Corea del Nord al nord, Xina que s’estén a través del mar cap al oest i Japó en un curt trajecte en ferri cap al sud-est.

Ciutats

Seúl: La dinàmica capital de 600 anys és una fusió entre l’antic i el modern.

Busan: La segona ciutat més gran i un dels principals ports de Corea.

Incheon: Segon port més actiu que compta amb l'aeroport internacional més gran del país.

Daegu: Ciutat cosmopolita, rica en tradicions i llocs antics.

Daejeon: Una metròpolis gran i dinàmica situada a la província de Chungnam.

Gwangju: El centre econòmic i administratiu de l’area, la ciutat més extensa de la província.

Gyeongju: L’antiga capital del regne de Silla.

Jeonju: Un cop la capital espiritual de la dinastía Joseon, avui en dia un dels centres capdavanters de les arts, format per museus, antics temples budistes i monuments històrics.

Chuncheon: La capital de la provincial de Gangwon, rodejada de llacs i muntanyes, coneguda pels plats locals d’akgalbi i makguksu.

Altres destinacions

Parc nacional de Seoraksan: Distribuït en quatre ciutats i comtats, és el més famós en el rang de parcs nacionals i de muntanya del país.

Andong: Històricament ric en tradicions confúcies i la llar del poble folklòric.

Guinsa: Espectacular seu de la muntanya de la secta budista Cheondae.

Panmunjeom: L’únic lloc turistic del món on la Guerra Freda segueix sent una realitat.

Boseong: Turons coberts amb fulles de té verd on es pot passejar al llarg d'un camí arbrat i parar en un spa proper a beure té conreat a casa i prendre un bany d'aigua de mar.

Yeosu: Una de les ciutats portuaries més pintoresques del país, especialment a la nit, designada com a seu de l'Exposició Mundial del 2012. Famosa pel marisc i les platges, es pot visitar algunes de les illes a Hallyeo Parc Oceanic, amb creuer o veure el capvespre des del fabulós Pont Dolsan o prendre un romàntic cafè als ports esportius propers.

Jindo: Comunament associada amb el gos natiu d’aquesta zona, cada any les persones acudeixen a la zona per presenciar la separació del mar i participar en les festivitats que s'acompanyen.

Ulleungdo: Illa remota enfront de la costa est de la península.

Com arribar-hi

Els nacionals de 109 països i territoris rebran un visat a l'arribada vàlid de 30 a 90 dies. Les regles per visitar Jeju són encara més indulgents, permeten la visita a tot el món excepte la de ciutadans de 11 països. Excedir-se en tant sols un dia més de visita pot comportar multes i fins i tot, acabar a la presó i que se li prohibeixi l’entrada al país. La majoria dels estrangers que passin més de 90 dies s'han de registrar davant les autoritats dins dels 90 dies de l'entrada i obtenir una targeta de residència.

En avió

Corea del Sud compta amb 7 aeroports internacionals: Busan (Aeroport de Gimhae ) , Cheongju , Daegu , Jeju, Muan , Seül (Gimpo i l'Aeroport Internacional d'Incheon). Corea del Sud va experimentar un frenesí de construcció d’aeroports i en l'actualitat molts d’ells no tenen serveis regulars.

L'aeroport internacional d'Incheon, a 1 hora a l'oest de Seül, és l'aeroport més gran del país, amb bones connexions a tot el món. És possiblement l’aeroport millor dissenyat del món amb motiu de la Copa del Món de futbol celebrada a Corea del Sud i Japó el 2002, tot i que si arribes tard vés amb compte amb els taxistes agressius que menteixen sobre els autobusos de l'hotel, tractant de cobrar 3 vegades la tarifa normal. Hi ha autobusos directes entre ciutats a molts llocs al llarg de Corea del Sud a les afores de la sala d'arribades internacionals. L'aeroport compta amb un nou tren exprés que va directament a l'estació de Seül. A Seül Incheon hi arriben moltes línies aèries internacionals . La llista (no completa) inclou: Air France, British Airways, KLM Lufthansa, Finnair, Aeroflot i Turkish Airlines des d'Europa. Des d'agost de 2007 hi ha una nova ruta de Korean Air, amb vol directe des de Madrid a Seül.

L'aeroport de Busan Gimhae té connexions internacionals a la Xina , Japó , Hong Kong, Filipines , Rússia , Taiwan, Tailàndia i Vietnam. També hi ha un vol de Lufthansa a Munich-Alemanya a través d' Incheon. Gimhae també té alguns vols al dia directament des de Seül Incheon, que és molt més convenient que el canvi a Seül Gimpo després d'un llarg vol internacional.

Jeju té vols des de la majoria de ciutats de Corea del Sud, així com vols internacionals a les principals ciutats de Taiwan, Japó i la Xina pròxims, com Hong Kong.

L’ aeroport de Seül Gimpo ofereix vols nacionals a la majoria de ciutats de Corea del Sud i els serveis internacionals de "llançadora " de la ciutat de Tòquio-Haneda , Beijing, Shanghai - Hongqiao i Taipei Songshan-són força convenients. Es pot connectar des Incheon amb tren o amb autobús limusina.

En vaixell

El port internacional de Busan és el més gran de Corea i ofereix passejades en ferri principalment des de i cap al Japó . Hi ha connexions de ferri bastant freqüents des Busan al Japó . El viatge de Busan a Fukuoka es fa en menys de tres hores i té un màxim de cinc connexions al dia. La terminal Internacional de Ferry d’Incheon té serveis a diverses ciutats de la Xina, com Weihai, Dandong, Qingdao i Tianjin.

Circular

Corea del Sud és bastant compacte i es pot arribar a qualsevol part molt ràpidament si es viatja en avió. El metro està present en la majoria de les ciutats, incloent la metropolitana de Seül. Les ciutats més grans en l'actualitat compten o estan desenvolupant el metro. Els viatges amb autobús o amb taxi són de fàcil accés, encara que el servei d'autobús és més econòmic.

En avió

Corea del Sud és tant petit que volar és més un luxe que una necessitat, amb la notable excepció de les connexions amb l'illa de Jeju. El duopoli d’operadores de vols nacionals es va trencar el 2005 amb l'arribada de competidors de baix cost : Aerolínies Hansung i Jeju Air, que ofereix vols no només a Jeju, sinó que també serveix al sector de Seül-Busan amb preus més baixos que el tren KTX.

En tren

L’operador nacional de trens Korail connecta les principals ciutats de Corea del Sud. Descuidat durant molt de temps, una gran quantitat de diners s'ha estavellat contra la xarxa en els últims anys i ara els trens són molt competitius amb els autobusos en velocitat i preu, i molt més segur i més còmode d'arrencada. El problema principal és que la xarxa és encara una mica limitada i els serveis a les zones rurals són escassos, amb trens només una vegada cada poques hores. Especialment útils són els d'alta velocitat Korea Train eXpress ( KTX ). Els serveis entre Seül i Busan via Daegu, Daejeon i Ulsan utilitzen la tecnologia TGV i arriben a velocitats de fins a 300 km / h . Els trens més ràpids sense escales cobreixen la distància en poc més de dues hores. Hi ha màquines expenedores de begudes a bord i un assistent que ve per una cistella d'aperitius que inclou cervesa a un preu raonable, refrescs, galetes, dolços, embotits, ous durs, i kimbap (rotllos d'arròs). No es permet fumar a cap tren o estació (incloent plataformes obertes) coreans.

El KR Pass

El KR Pass és un bitllet de tren especial, creat el 2005 per només els estrangers no residents, que permet viatges il.limitats durant un període determinat en qualsevol tren Korail (incloent KTX) i que inclou la reserva de seient lliure. La passada no és vàlid per a la primera classe o cotxes - llit , però es pot actualitzar a meitat de preu si ho desitja. El pas normal costa 58,200 / 84,600 / 127,000 / 160,400 / ₩ 185,100 per 1/3/5/7/10 dia, amb descomptes addicionals de 10 a 20% dels joves (13-25 anys d'edat), estudiants i grups de 2-5 viatgen junts. S’ ha de comprar almenys cinc dies abans del seu viatge.

En autobús

Autobusos segueix sent el principal mode de transport nacional, connectant totes les ciutats i pobles. Són freqüents, puntuals i ràpids, de vegades perillosos, de manera que s’utilitza el cinturó que es troba en els seients. En els autobusos urbans es pot pagar en efectiu, targetes de bus o fitxes. Els autobusos locals són, després del metro, els transports més comuns a Seül. El servei és freqüent i constitueix el mitjà més barat per desplaçar-se.

En vaixell

Els ferris envolten la península i et transporten a les moltes illes de Corea. Els principals ports són Incheon, Mokpo, Pohang, i Busan. Les destinacions més populars són Jeju-do i Ulleungdo. No obstant això, fins i tot en les hores punta, les illes majoritàriament desconeguts i pintoreques fora de Incheon poden semblar gairebé desèrtiques.

En cotxe

El permís de conduir internacional (IDP) es pot utilitzar per conduir per Corea del Sud. En general, les condicions de la carretera són bones i els senyals de direcció són en coreà i anglès. Les tarifes de lloguer de cotxes comencen des ₩ 54,400 al dia pel cotxe més petit per al voltant d'una setmana. El trànsit es mou a la dreta, a Corea del Sud. No obstant això, si es viatja en les grans ciutats, especialment a Seül, no es recomana la conducció ja que les carreteres estan plenes d'embussos de trànsit, amb aparcament car i difícil de trobar.

En Taxi

Els taxis són abundants i de cost raonable. Hi ha taxis regulars (generalment de color platejat) i Deluxe Taxi (denominats Mobon Taxi en coreà, de color negre, més cars que els taxis regulars). Alguns taxistes es defensen en anglès. Si es vol un rebut no queda més remei que demanar un mobom taxi, de color negre amb un distintiu groc sobre el sostre, encara que normalment cal sol.licitar-lo per telèfon.

Llengua

Els coreans parlen coreà, i conèixer algunes paraules pot resultar molt pràctic. Gairebé tots els coreans menors de 40 han fet classes d'anglès com a part de la seva educació, i el nivell d'anglès del país està sent millorat per la política governamental i les inversions. No obstant això, a causa de la falta de pràctica (així com la por de la mala pronunciació), la majoria dels coreans tenen poc més que un coneixement molt bàsic de frases en anglès en una conversa real.

Què veure

Com Corea del Sud està sent una destinació turística cada cop més popular, un viatge a Corea del Sud no es completa sense una visita a la capital, Seül, i els seus famosos llocs, com els palaus Kyeongbokgung , Changdeokgung, Secret Garden, Gwanghwamun, Seodaemun, així com la Torre de Seül, acompanyat pel famós Museu d' Óssos de Peluix. El pont Banpo es transforma en bells colors a la nit , i l'illa Yeouido, a més del famós Edifici 63 té esplèndids parcs per patinar o practicar ciclisme.

Què fer

El karaoke, o noraebang és molt popular i difícil passar per alt a les ciutats metropolitanes. També es poden aprendre arts marcials, com el famós taekwondo o l’hapkido. Jeju - do, en particular Hallasan , i altres muntanyes de la part continental , com Jirisan , Seoraksan , són llocs excel.lents per practicar el senderisme / trekking i fer fotografies . A la tardor les fulles es converteixen en bells colors, de manera que és les millors èpoques per anar-hi són la tardor i la primavera. També es pot anar a fer snowboard o esquí a la província Kangwondo. A la ciutat de Boryeong a l’estat de Chunchungnam s’hi realitza un festival que s'ha convertit en un passatemps divertit a mitjans de juliol, els participants es recobreixen de fang i participen en lluites al fang o l’utilitzen per a fer-se pintures corporals. La platja que hi ha prop es converteix en una mena d'apocalipsi festa.

Comprar

La moneda de Corea del Sud és el won (₩). El canvi aproximat (abril de 2013) és:

1 € = 1 ₩ 463,94 Els bitllets de més valor són de 50.000 ₩, que equivalen a aproximadament a 35 €, de manera que portar grans sumes de diners suposen portar molts bitllets. En els aeroports hi ha oficines de canvi, encara que els bancs en les ciutats ofereixen un canvi lleugerament millor. La majoria de caixers només funcionen amb targetes de crèdit locals. Només els caixers indicats com Global ATM o que tinguin els logotips de Visa i Mastercard funcionen amb targetes estrangeres. En general cal indicar el tipus de targeta de crèdit que es va a utilitzar. Corea és bastant car en comparació amb la majoria dels països asiàtics, però és una mica més barat en comparació amb altres països desenvolupats moderns com el Japó i la majoria dels països occidentals.

La propina

No cal deixar propines enlloc. Alguns restaurants cobren automàticament un percentatge com a propina sobre el total de la factura, però el normal és no deixar res de propina.

Compres

En certs punts de venda amb un "Tax Free Shopping" o un signe de "reemborsament d'impostos de compres", es pot obtenir un val de descompte i obtenir un gran percentatge dels seus impostos reemborsats. El regateig és comú en els mercats a l'aire lliure i s'aplica a tot el que ells poden oferir . Normalment el que es pot dir és ssage juseyo que significa "més barat, si us plau". Fer això una vegada o dues vegades seria suficient. L'inconvenient és que poques vegades descomptaran més d'uns pocs euros . Els visitants a la recerca de coses per portar a casa poden trobar una àmplia varietat d’opcions. Des de vestits tradicionals fets a mà, estels de paper i peces de ceràmica que representen les emocions humanes en els seus dissenys en els nombrosos mercats i botigues de records. En quant a electrònica tenen disponibles, sobretot a les grans ciutats com Seül i Busan els últims dispositius disponibles en la majoria dels països occidentals, i molt més. De fet, quan es tracta de tecnologia de consum, Corea del Sud és , probablement, un dels paísos punters només superada pel Japó.

Menjar

La cuina coreana és molt variada, sol constar d'arròs blanc, un o diversos plats de carn, peix, verdura o sopa. A diferència de la cuita occidental, es serveixen tots els plats al mateix temps. El kimchi és sense cap dubte el menjar més popular de Corea. Es pren com a acompanyant d'altres plats i el seu ingredient principal és la col xinesa . Hi ha diverses varietats de kimchi (de cogombre, d'enciam, de rave blanc, etc), encara que tots ells es caracteritzen pel seu fort sabor picant.

En arribar a un restaurant, se sol oferir gerres amb aigua freda, així com unes tovalloletes per netejar-se les mans. És possible que alguns dels plats, com ara les carns a la barbacoa, només es serveixin a partir de dues persones. Els cambrers anoten la comanda en una nota de paper que se sol deixar a la taula. En acabar el dinar o sopar, s'ha d'agafar la nota de la taula i se sol pagar directament a la caixa, situada a la sortida del restaurant.

Normes que cal tenir en compte:

En els restaurants tradicionals és obligatori descalçar-se a l'entrada, deixant les sabates a terra o en armaris. No sol haver cadires, i en el seu lloc hi ha coixins per seure directament a terra. No obstant això, la tendència actual és que molts dels restaurants també habiliten una zona amb taules i cadires, on no cal descalçar-se.

A la taula és de mala educació sonar-se el nas: si necessita fer-ho s’ha de mocar de la manera més discreta i silenciosa possible. Si es fa de manera sonora és possible que en acabar, estigui tot el restaurant mirant. A diferència dels països occidentals, xuclar la sopa de manera sorollosa no és de mala educació. A l'hora de triar restaurant, cal tenir en compte que són pocs els restaurants que ofereixen una àmplia varietat en el menú. El més comú és que els restaurants s'especialitzin en tres o quatre plats i només ofereixin aquests plats, de manera que cal posar-se d'acord abans de seure en un restaurant. L'elecció de restaurant pot ser una de les coses més difícils si no s'entén coreà. La majoria de restaurants té fotos en color amb els plats que ofereixen, encara que moltes vegades no es distingeix bé el que és. En general, si en una foto predomina el color vermell significarà que el plat és picant o molt picant. Alguns restaurants tradueixen els plats a anglès i tenen menú en anglès, encara que fora de les zones turístiques no és tan comú.

Alguns plats típics són:

Bulgoki, deliciosa carn de vedella adobada.

Bibimbap, barreja d'arròs blanc, verdures i pasta de pebrot vermell (picant).

Galbi, carn adobada rostida a la barbacoa.

Mandu, són una mena de raviolis gegants casolans. Es poden prendre en sopes, cuits al vapor o fregits.

Japchae, fideus amb carn de vedella, bolets i vegetals.

Samgyeopsal, cansalada de porc.

Restaurants

Passar fam a Corea del Sud seria difícil. Allà on vagis, sempre hi ha un lloc per menjar. Els restaurants coreans es poden dividir en diverses categories:

Bunsik són restaurants d'entrepans que tenen menjar barat i saborosa preparada ràpidament.

Kogijip que significa literalment "casa de la carn", és on trobarà plats i acompanyaments de carn a la graella.

Hoejip "casa de peix cru", es serveixen llesques de peix fresc semblant al sashimi japonés, conegut com "hwe" en coreà i plats complementaris.

Hansik, aquesta alta cuina coreana es van originar amb els banquets donats al palau reial. El curs comença amb un aperitiu fred, el plat principal inclou la carn i els plats de verdures assaonades que poden ser ja sigui al vapor, bullides, fregides o a la planxa.

Beure i Sortir

Els coreans solen beure molt alcohol. És comú que acords de negocis es tanquin en bars o restaurants. Pot impactar bastant veure desenes de directius caminant pel carrer en traje i corbata totalment borratxos. Es pot explicar a causa de certes regles socials. No és de bona educació omplir el mateix got, sinó que el que es fa és omplir el got a la resta de persones que comparteixen taula, i esperar que algú torni la cortesia i ens ompli el got. En omplir un got, es deure subjectar l'ampolla amb les dues mans, mai amb una mà sola. Es considera descortès rebutjar quan t’omplen el got d'alcohol, especialment si es tracta d'un superior del treball o d'una persona de major edat. Així, és possible que encara que un senti que ja ha begut suficient, per no ser descortès segueixi bevent per sobre de les seves possibilitats.

Dormir

Hi ha un munt d'allotjaments a tot tipus de preus. Tingueu en compte que els preus a Seül són dues vegades els de qualsevol altre lloc del país. Alguns hotels d'alta gamma ofereixen dues opcions d’habitació: d'estil occidental o d'estil coreà. La característica principal de les habitacions de Corea és un sistema de calefacció per terra radiant. No disposen de llits, al seu lloc, els matalassos es col.loquen directament a terra. Els mobles es limiten normalment a unes taules baixes i un televisor .

Motels

L'allotjament més barat a Corea del Sud es troba en el que es denomina localment motels o yeogwan, però aquests són força diferents dels motels a Occident. Són en general hotels molt barats adreçats a parelles joves que vulguin intimitat. Estan acondicionats amb llits de plàstic que de tant en tant vibren, amb miralls col.locats estratègicament al sostre, amb una TV i algunes vegades un ordinador.

Hotels

Els hotels de servei complet es poden trobar a les ciutats més grans de Corea. Els hotels més barats tenen habitacions de 40.000 ₩, mentre que tres i quatre estrelles estan més a prop de ₩ 100.000-200.000 i cinc estrelles o hotels de luxe poden superar fàcilment ₩ 300,000. Fora de la temporada alta es poden obtenir grans descomptes, així que assegureu-vos de preguntar al reservar.

Hostals / Pensions

Encara que no és tan comú a Corea del Sud com en altres parts d'Àsia o el món, es poden trobar hostals i cases d'hostes. Les grans ciutats, com Seül, tindran unes poques dotzenes, mentre que les ciutats més petites poden tenir un grapat. Els preus poden variar àmpliament, fins i tot dins d'un alberg. A Seül, dormitoris mixtes mitjana ₩ 15.000 a 25.000 ₩ per persona, habitacions privades amb bany compartit i dutxa mitjana ₩ 20.000 a 30.000 ₩ per persona, i habitacions amb bany privat medi ₩ 25.000 a ₩ 40.000 per persona. Molts hostals tenen una sala comuna amb televisió, jocs, ordinador, i Internet, alguns tenen una cuina completa pública i altres serveis.

Minbak

A les zones rurals i prop dels parcs nacionals, es pot trobar una minbak. La majoria d'ells són només d’una habitació o dues a casa d’algú. En general el bany és compartit, encara que alguns dels més luxosos tenen bany privat. Minbaks sol córrer 20.000 ₩ fora de temporada, encara que el preu pot pujar una mica durant la temporada alta.

Casa de família

Molt similar en concepte a un Minbak, aquests no es limiten a les zones rurals o prop de parcs nacionals. Des del Mundial de 200 , moltes famílies de tot el país han obert les portes i cors als estrangers que busquen un bon lloc per dormir i un esmorzar inclòs en el preu. Aquests poden variar entre 30.000-35.000 wons per nit.

Jjimjilbang

Per al viatger de pressupost escàs les cases de banys públics coneguts com jjimjilbang (poden ser una bona opció per dormir). L'entrada costa al voltant de 5.000-10.000 ₩ per entrar i inclou una bata o pijama. Les instal.lacions inclouen dutxes , banys públics , restaurants, sales d'ordinador i vídeojocs, una habitació amb pel.lícules en DVD, i llocs per dormir, encara que això sovint vol dir poc més que una habitació tranquil.la i càlida, amb potser alguns blocs de fusta per a recolzar el cap a sobre. Aquests llocs estan pensats per a famílies o parelles que vénen per un dia.

Temples

Jogye, la major secta budista de Corea compta amb un programa d'estada al Temple popular on els visitants han de passar 24 hores vivint en un temple budista. A canvi de tres àpats i un llit bàsic es fa una "donació" de W50. Les reserves són necessàries.

Educació

L'educació es pren molt seriosament a Corea del Sud, i el país és la llar de diverses universitats de classe mundial, moltes de les quals tenen acords d'intercanvi amb diverses universitats estrangeres, i són una bona manera per als estrangers d’experimentar la vida al país. Les més prestigioses són la Universitat Nacional de Seül, l’Institut Coreà de ciencias avançades i tecnologia de la Universitat de Yonsei i la Universitat de Corea.

Treballar

Treballar com a professor d'anglès està disponible a través de diverses empreses, el nivell mínim desitjat és un títol de llicenciatura. Les escoles prefereixen parlants nadius d'anglès i molts prefereixen accents nord-americans. En la majoria dels casos, els parlants nadius d'anglès dels Estats Units, Canadà, Austràlia, Nova Zelanda, Sud-àfrica, Irlanda i el Regne Unit són els únics candidats que hi poden optar pel fet que el govern de Corea del Sud només accepta aquells dels països de parla anglesa esmentats. Una dada a tenir en compte: els empresaris coreans tendeixen a ser més discriminatoris cap a les persones de color, especialment els negres i els indis. Les sol.licituds de feina requereixen una foto de si mateix, juntament amb informació general considerada privada en el món occidental, com l’alçada, el pes i l'estat civil. La discriminació basada en la raça és legal a Corea.

Seguretat

Corea del Sud és un país molt segur , amb taxes de criminalitat molt més baixes que als països occidentals. És segur caminar per la nit , fins i tot en les grans ciutats . L'amenaça dels delictes violents és relativament baixa. La discriminació racial és legal a Corea. Corea és un dels països més homogenis del món i per a molts coreans , aquest és un motiu d'orgull. Com a resultat , els nens d'origen ètnic mixt són sovint objecte de discriminació i assetjament a les escoles locals.

Salut

La qualitat de l'assistència sanitària varia depenent d'on es troba, però en general és de molt alta qualitat, però també car. El gran nombre d'hospitals i clíniques especialitzades al país també li oferirà una major quantitat d'opcions. El seu sistema sanitari és mundialment conegut per la seva excel · lència en la recerca i la medicina clínica. La majoria dels metges coreans poden comunicar-se en anglès i fins i tot les infermeres tenen un bon domini de la llengua. No obstant això, pot ser una mica difícil d'entendrel’s a causa del seu accent coreà.   Tot i que no s’exigeixen vacunes obligatories, una bona regla bàsica a seguir quan es viatja és quan es tracta de menjar, fer el que fan els vilatans, especialment quan es tracta de l'aigua. La majoria s’haurà de filtrar o bullir abans de beure-la. Encara que l'aigua de l'aixeta a Corea és perfectament segura per beure, és possible que vulgui seguir els costums locals, ni que sigui per desfer-se del olor de clor.

Costums i tradicions

La cultura coreana pot resultar molt diferent de les cultures occidentals. De vegades pot resultar xocant veure que per a certes coses, els coreans són extremadament respectuosos i educats i per a altres coses poden arribar a semblar certament mal educats per a un occidental. Que no sorprengui al viatger si al baixar del metro, altres usuaris del metro l’atropellen sense pietat per entrar, si en caminar per un carrer concorregut altres vianants xoquen amb nosaltres sense immutar ni disculpar-se, o si en estar esperant en una cua, arriba un ancià i es cola descaradament davant la nostra sorpresa. La cultura coreana, i en general l'asiàtica, és diferent i cal entendre que certes coses que per a ells són normals, resultin estranyes per als occidentals.

No és comú donar la mà quan ens presenten algú, i molt menys donar dos petons a la galta. Una simple reverència serà suficient. Quan es tracta d'una trobada formal, a l'hora de donar i rebre coses, per exemple en donar o rebre una targeta de visita en una reunió, s'utilitzen les dues mans, fent una lleugera reverència amb el cap alhora que es recull la targeta. A la taula , convé recordar les recomanacions esmentades anteriorment. Sembla que no està molt ben vist que els homes portin ulleres de sol. Els coreans no solen usar ulleres de sol, ni tan sols en els dies més assolellats.

No parlis imprudentment de temes delicats com la política, l'ocupació Japonesa, la Segona Guerra Mundial, la Guerra Coreana dels cinquanta, les dictadures militars del Sud, les relacions amb el Nord o de la política exterior dels Estats Units cap al Llunyà Orient. Millor dir, fes preguntes, però mai t'atreveixis a dir declaracions.

Comunicacions

Per telèfon

A Corea, igual que al Japó, no hi ha telefonia mòbil GSM, de manera que els mòbils GSM no són compatibles. Sí que hi ha xarxes 3G, tot i que cal comprovar si hi ha acords de roaming. Corea pertany a la Zona 3 de roaming, amb les tarifes més altes. Si et quedes diversos dies, el més pràctic és portar un mòbil lliure i comprar una targeta SIM coreana. Perquè et puguin trucar des d'Espanya i no pagar altes tarifes internacionals, una bona opció és utilitzar un numero virtual espanyol dirigit al mòbil coreà. Per trucar a l'estranger des de Corea, hi ha targetes de telèfon prepagament molt econòmiques, que permeten trucar des de cabines o telèfons fixos. En cabines, cal introduir una moneda (en cas contrari no dóna línia per trucar al número gratuït de la targeta), que es retorna al finalitzar la trucada.

Per internet

Hi ha molts llocs on es pot accedir a internet gratuïtament, des d'oficines de turisme, estacions de metro, cafeteries i fins i tot hamburgueseries.Els cybercafés, anomenats PC Bang, estan arreu de les ciutats, i solen cobrar 1000-2000 won per hora de connexió a Internet.

Variants

Accions

Docents

En altres llengües