Berlin

De Wikitravel
berlin

Berlin és la capital de Alemanya. Al voltant de 3,5 milions d'habitants és també la ciutat més poblada del país. Des del segle XV Berlín fou governada per la dinastia dels Hohenzollern. Més tard, Frederic II es va fer amb el poder i va guanyar importants guerres al seu enemics polítics, les emperadrius Maria Teresa d'Àustria i Catalina la Gran de Rússia. Ferran II conegut com Frederic el Gran gràcies a les seves conquestes territorials; en aquest moment Prusia es converteix en una potència europea important.

El 1806-08 les tropes de Napoleó ocupen Prúsia i Berlín, el que produeix una gran resistència patriòtica entre la població alemanya, que es revela finalment en la guerra d'alliberament del 1813. Berlín, i tota Prúsia, és alliberada dels francesos. El 18 de gener 1871 sorgeix la unificació del regne alemany. Arran d'un conflicte diplomàtic provocat per la successió al tro d'Espanya, França declara a Alemanya la guerra el 1870. Duts per l'entusiasme patriòtic despertat per aquesta guerra, els Estats Alemanyes del Sud s'unifiquen immediatament sota l’anomenada Confederació del Nord d'Alemanya i institueixen l'Imperi Alemany. El 1871 el rei Guillem I de Prúsia és proclamat emperador d'Alemanya a Versalles, i Berlín és promulgada capital del regne.

Comprendre

Berlin es divideix en 12 districtes amb els seus respectius barris:

Fitxer:Http://wikitravel.org/upload/es/f/f9/Berlin.jpg

Arribar-hi

Amb avió

Volar a Berlín des de Catalunya és còmode, barat i ràpid, ja que la majoria de companyies espanyoles tenen vols directes i diaris amb la capital alemanya des de Barcelona i des de Girona.

Berlín té dos aeroports importants: Tegel, que serveix principalment per a destinacions dintre d'Alemanya i Europa Occidental; i Schönefeld, on operen la majoria dels vols internacionals cap a i des d'Europa de l'Est, Àsia i Àfrica. A ambdós aeroports es pot accedir amb tren o autobús. Tegel està connectat cada dues hores amb el districte de Mitte amb el JetExpressBus TXL i amb Charlottenburg o el nord de Wilmersdorf amb els autobusos X9 o 109. Schönefeld està connectat amb el tren AirportExpress a qualsevol estació central de trens, incloses Bahnhof Zoo, Alexanderplatz i Ostbahnhof. La S9 surt més sovint des de les mateixes estacions. A més, el bus 171 o el express bus X7 li pot acostar fins a l'estació Rudow O-Bahn amb connexions al centre de Berlín amb la línia O7 .

Amb cotxe

Amb bus

Amb tren

Circular

Amb cotxe

Amb bus

Amb tren

Amb tranvia

Amb bici

Veure

Fer

Esdeveniments

Activitats

Aprendre

Treballar

Comprar

Menjar

Beure i sortir

Dormir

Econòmic

  • Only-Apartaments Berlin Togostrasse 5 La millor alternativa als hotels +4930700173048 info@only-apartments.com [1]
  • Three Little Pigs Hostel Berlin Stresemannstr 66 +49 (0)30-26 39 588 0 info@three-little-pigs.de [2]

Mitjà

  • Ferienwohnungen Am Boxi, Gärtnerstrasse 15, 10245 Berlin, +34 646068450, [3]. checkin: 14:00; checkout: 10:00. Apartaments a partir de 60€ més 35 de neteja final, apartament de 100 metres quadrats per a 6 persones màx a partir de 69€/nit més 35€ neteja final..

Gran despesa

Mantenir contacte

Seguretat

Salut

Plantilla:EstáEn

Variants

Accions

Docents

En altres llengües

other sites